nedeľa 27. marca 2016

Len tak, ......sviatočne

Nové vyšívanie neuvidíte, aj keď vyšívam. Po dokončení pôjde na zverejnenie na blog Christmas Ornie SAL.  Potom na to upozorním :-)

Vytiahla som starú výšivku so sliepkami. Tá tento rok išla na stôl. Čudujete sa, prečo som zas vyšívala sliepky, keď podobné už mám? Je to spomienka na moju svokru. Mali sme sa veľmi rady, čo sa často nenájde. Vždy pred Veľkou nocou kupovala vo veľkom, ale naozaj vo veľkom, čokoládových zajacov rôznych veľkostí a vzorov, vajíčka malé aj veľké, plnené aj duté :-)

Svokra sa dokázala tešiť z plných košov figúrok, či na Mikuláša, alebo na Veľkú noc. Dostávali ich od nej naši dvaja starší chlapci a manžel. Ale aby som ani ja neobišla naprázdno, pre mňa mala vždy čokoládovú sliepku s kuriatkami a vajíčkami. Celé hniezdo. Škoda, že na to nemajú spomienky aj naše dvojičky, Danka a Jurko. Keď mali rok, zomrela (pred 25. rokmi).

Ani odvtedy u nás sliepka nesmie na Veľkú noc chýbať. Keď nie je tá čokoládová, aspoň vyšívaná :-)))
Na stole mám aj hniezdo od Dagmarky, môžete si pozrieť, kedy a za akých okolností som ho dostala. Je to milý príbeh :-)


dve sliepky mám "za facku" z mníchovského blšáka :-)
pár koláčikov pre manžela, z pekárne :-)
a pre oboch likér z arónie vlastnej výroby :-)
starý vahan využitý na ovocie

Dnešný čaj som mala opäť mätový. Napísala mi ešte pred piatou Jarka, že si ho dá a ja sa rada k nej pridám:



Jurko je momentálne v Barcelone. Býva vedľa trhu a poslal mi niekoľko foto, ktoré by som na danom mieste určite urobila aj ja:










 Miško s Maxíkom mi poslali jarný pozdrav z mnichovského Westparku, tak pohlaďte svoje oči aj vy:











Nech sa vám darí!
Daniela


13 komentárov:

  1. Danielko, ty slípky to je krásné vyšívání ... máš hezkou vzpomínku na svokru .. přečetla jsem si příběh Dagmarky .. to jsou krásné náhody a setkání ...tak na trhu v Barceloně by se mi taky líbilo..samé dobroty a v Mnichově koukám už to kvete o sto šest.. tady petrklíče sotva vyčuhují ze země ..
    Na mátě jsem si na dálku s tebou pochutnala.
    Danielko, užij si hezky velikonoční pondělí. Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti, Jarka! Zdá sa, že je všetko krásne, len kde sme my, to až také nie je :-) Ale to sa len tak smejem, mne sa u nás celkom páči, som tu rada, to len preto, že v podstate som nikde nebola, svet poznám len z cestopisov :-(((
      Danka včera podvečer odišla už do Prahy a dnes mi napísala, že bola na Vyšehrade na prechádzke a bolo krásne, ale keď prišla domov začalo poriadne liať. Tu to vydržalo už dva dni bez dažďa :-)
      Pááá

      Odstrániť
  2. Take znam ten trh v Barcelone :-)
    xx

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A ja spoznávam všetko len cez foto svojich detí :-)
      Ale pozerám často aj cestopisy :-)
      Pááá

      Odstrániť
  3. Beautiful embroidered hens, Daniela.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Pekné! Vďaka tebe vieme nielen to, ako to vyzerá u teba doma, ale aj v Barcelone a v Mníchove :-) Z každého mesta celkom iná téma.
    Pekný Veľkonočný pondelok prajem!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danielka, referujem o všetkom :-)
      Maj sa fajn aj po sviatkoch!
      Pááá

      Odstrániť
  5. Dani z tvojich obrázkov dýcha neskutočná pohoda. Svokra musela byť veľmi dobrý človek, keď na ňu s takou láskou spomínaš. To niekedy nie je bežné ani pri pokrvných príbuzných. Mätový čajík si veľmi rada varím z čerstvej mäty a už veru začína vykukovať. Prajem Ti príjemné prežitie jarných sviatkov, pa pa :o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oj, Helenka, ďakujem ti moc! To je pocta pre mňa!
      Svokra bola obyčajná dedinská žena, zrobená na poli, ale mala dobré srdce a zdravý sedliacky rozum, ktorý by mali mať aj dnešní ľudia. Máme takmer všetci vysoké školy, teda vzdelaní, ale rozum chýba :-(((
      Naša mäta ešte nevykúka, dúfam však, že bude!
      Maj sa fajn!
      Pááá

      Odstrániť
  6. Die Hühner und die Eier gefallen mir sehr gut! Schöne Deko, liebe daniela.
    Paaa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Liebe Marion, Danke! Ich bin froh, dass Ihr PC gehorcht :-)
      Pááá

      Odstrániť
  7. Sliepočky sú Danka krásne, páči sa mi aj tá pointa, je to milé...
    U nás tento rok prevládajú zajačiky.
    Som zvedavá, čo to bude za výšivku, ja už som niekoľko dní nič nevyšívala, akosi som mala toho veľa a večer sa mi už nechcelo, tak možno zajtra.
    Čajík bol dnes zelený, zrovna v tom čase sme išli na návštevu. Ale myslela som na Teba.
    Prajem pohodový večer a aby som nezabudla, fotky sú nádhernééééé
    Pa

    OdpovedaťOdstrániť