streda 9. marca 2016

Parenica

K parížskej dáme patrí krásny bodkovaný slnečník:




Dnes som kúpila na večeru typický slovenský syr, parenicu. Je to polomäkký, nezrejúci, parený ovčí syr, stredne tučný. Parenica je charakteristická svojim tvarom - je stočená a zviazaná tenkou stuhou, tiež syrovou. Býva neúdená a údená. 

Dnes som si mohla vybrať parenicu od viacerých výrobcov:







Vybrala som jednu údenú a jednu neúdenú. Dáme si ich s manželom na polovice :-)




a môžeme si pochutiť :-)

Výroba parenice nie je zložitá. Ak máme možnosť získať ovčí syr, môžeme si ju urobiť podľa tohto videa:

https://www.youtube.com/watch?v=dYOkRaA70xs


A už som skoro spravila rovnakú chybu, ako včera. Ako vždy, mala som čaj o piatej, ale večer som zabudla naň a tak včerajší príspevok ostal bez neho. Našťastie, teraz som si spomenula. Nebol to čaj presne o piatej, variť som začala už pred pol piatou :-)

Urobila som si mätový z vlastného zberu.
K čaju som si dala pár sušienok :-)

Nech sa vám darí!
Daniela






12 komentárov:

  1. Daniela, your new Paris stitching is looking so lovely! I prefer goat cheese more than sheep cheese!!! But Prenica's shape is quite interesting! I'd love to try!

    As a suggestion; please try mint tea with honey! It is one of my favorite winter' s hot drink!Believe me, it is so delicious!

    Paaa♫♫♫

    OdpovedaťOdstrániť
  2. La signorina parigina è molto raffinata con il suo ombrellino. Troppo carina.
    Adoro i formaggi ma non avevo mai visto il Parenice chissà se lo trovo anche qui da me? Ti terrò aggiornata.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Your Paris girl looks cute:) Enjoy your cheesy bites. I am overweight so I eat very less cheese.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. So pretty stitching in progress. Sunshine for your day!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Cica v červenom je aká podarená aj s tým bodkovaným dáždnikom :D super...teším sa, ako budeš pokračovať vo výšivke..pa, Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danka,
    výšivka Ti pomaly ale isto rastie...som zvedavá na celú.
    Mňam parenica, tú máme radi aj my :-)
    O piatej som na Teba myslela, i keď ťajík som nestíhala, Kubinko mal tanečnú...
    Pekný deň,pa
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. See! I told you your lady was a city chic missy!! :) All the way from Paris... I recognised the style :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Danielko, jsem zvědavá kdo bude vedle té pařížské kočky s deštníkem ...
    o páté taky vzpomínám při čajíku, i když někdy trošku se zpožděním...
    pareničku mám moc ráda... je výborná a krásně se odlupuje ... vaše slovenské sýry a klobásy nemají chybu ...tenkrát ve Štrbě jsme si pochutnávali ..
    Tak se měj hezky a já jdu vyhlížet jaro !☼ Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Nádherná výšivka z toho bude ... parazól je rozkošný ... :))) A parenice ... tie máme tiež veľmi radi ... ako všetky syry ... tie nesmú chýbať na našom stole denne. Dani ... tiež som včera mala mätový domáci ... a dnes bielu pani ... Maj sa dobre, pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Liebe Daniela,
    das ist ja ein entzückendes Motif !!! So eine elegante Dame mit Regenschirm und dem feinen Hütchen. Ich wünsche dir weiterhin viel Freude bei Deinen schönen Stickereien. Ganz liebe Grüße , Deine Carmen

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Французская вышивка очень красивая!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. I love Madame Paris' umbrella. And dress! Maybe not shoes. I would fall. :))

    Sheep cheese is not common here! Sometimes I can find feta. I don't know if it is "real" cheese though!

    OdpovedaťOdstrániť