piatok 30. septembra 2016

Tekvicová polievka

Tak, a nestihla som dokončiť septembrovú úlohu z Christmas Ornie SAL! K tomu sa obávam, že mi nebude stačiť svetlohnedá bavlnka, ktorej je tam najviac. V kútiku srdca dúfam, že sa mýlim :-)


Aj dnes sa ospravedlňujem, že neodpovedám na komentáre, za ktoré vám ďakujem. Som rada, že sa vám páči moje kuchynské okno s jesennou výzdobou. Ďakujem vám za priania zdravia! Zdá sa, že to najhoršie mám za sebou. Doobedie som prežila pri vyšívaní a varení. Nuž, ale poobedie môj organizmus nevládal na svet hľadieť a celé som ho prespala :-)

Z darovanej tekvice som uvarila polievku:





cibuľka na masle, poprášiť múkou, zaliať vriacou vodou, pridať zemiaky, tekvicu, ochutiť soľou, korením, paprikou a octom, v smotane rozmiešať múku a polievku zahustiť, dochutiť a máme uvarené :-)
do polievky vajíčko na tvrdo, jednoduché, ale veľmi chutné!!!

O piatej som si uvarila matchu. Po týždni bylinkových čajov s medom som dostala chuť na niečo kvalitné. Na matchu mám už aj náradie a misku:







Nech sa vám darí!
Daniela

10 komentárov:

  1. Danielko, nejradši bych šla bavlnku koupit a přinesla ti ji ... no snad ti vyjde .. polévka musela být ňam ňam.. já dělám z Hokaidó polévku a nestrouhám jen nakrájím na kostky, krásně se rozvaří ..tuhle tvoji dýni neznám ... ze všeho nářadí se mi nejvíc líbí metlička .. čaj ti určitě prospěje..
    Hodně odpočívej, ať se v pohodě uzdravíš. Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, si zlatá, ale mne sa bavlnky zle kupujú, lebo nemám na nich čísla, neviem, prečo ich neuvádzajú na každom klbku, je iba na škatuľke, kde ich je 10 a to ja kupujem len po jednom. A tiež záleží od výrobcu, v Kubíne kupujem české a v Ružomberku ani neviem, či nemecké, či poľské.
      Z hokaida aj ja varím inú - varím celú aj so šupkou a potom mixujem. Toto je taká starodávna, kedysi sa iba táto pestovala u nás. Teraz je to už pestré, začalo sa to tými ozdobnými a teraz aj tu pestujú hokaido.
      Veru, starý človek je hotová katastrófa, deti by boli už z choroby fit a ja tu stále polihujem.
      Ale bude aj lepšie :-))))
      Uži si nedeľu, snáď sa ešte slniečko ukáže!
      Pááá

      Odstrániť
  2. Rýchlo sa uzdrav Danka, prajem krásny víkendík :-) PS: Bohovská miska ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj Danka,
    presne ma napadlo to isté čo Jarku, že by som Ti tú bavlnku zbehla kúpiť :-) verím, že Ti to vyjde a teším sa na výsledok.
    Priznám sa, že tekvicovú polievku nevarím, iba z hokaida, mám na ňu zlé spomienky z detstva :-(
    Matchu si občas robievam i ja, teraz máme iní a tá nie je taká kvalitná, ani chutná... musím kúpiť tú pôvodnú.
    Pááá, pekný víkend.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dievčatá, ste zlatééééé! Ale všetko dopadlo dobre :-)
      Moja maminka varievala tekvicu ako prívarok k zemiakom celé leto, ale mne ti to aj vtedy chutilo :-)
      Ja mám ešte jednu matchu, ešte som ju neotvorila, nech najskôr miniem túto. Tiež je z tej istej značky, tak bude dobrá, obe mi doniesol Miško a ten si na kvalite potrpí :-))
      Dúfam, že ti je už fajn!
      Pááá

      Odstrániť
  4. Dani, polévka vypadá zajímavě. Určitě byla dobrá. M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Taká rýchlovka, ale hlavné je, že chutí :-)
      Peknú nedeľu!
      Pááá

      Odstrániť
  5. Liebe Daniela,
    es weihnachtet ... :)
    Die Lebkuchen mit der Tasse Tee oder Kaffee stimmen schon auf die kalte Jahreszeit ein. Ab Morgen soll es auch bei uns kalt werden :(
    Ein wunderschönes Wochenende
    Marion
    Paaa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lieber Marion, Werden wir werden Auch Kühl. 900 m vom schon Schnee, mag ich nicht :-(((
      Pááá

      Odstrániť