nedeľa 26. júla 2020

Voňavá príroda

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Dnes mám výšivku, ktorú som už vyšívala. Ušila som z nej vrecúško pre susedku a kamarátku Katku. Už vtedy som vedela, že k výšivke sa vrátim, že aj ja by som chcela také vrecúško. Teraz na mňa však čaká veľa šitia, moje vrecúško je odstavené na poslednej koľaji. Dôležité je, že tam bude čakať bez ujmy na kráse :-)



A keďže moje vrecúška ako darčeky s bylinkovým čajom majú úspech a určite ich bude pribúdať, musím sa postarať aj o bylinky. Nazbierať, nasušiť, odložiť do veľkých vreciek, tiež mojej výroby, to všetko mám rada, priam milujem. 

Prechádzka okolitou prírodou spojená so zberom byliniek mi niekedy trvá aj tri hodiny a po návrate mám taký slastný pocit, ktorý by som dopriala každému z vás :-)

Výhľady:






Kvietky:






Bylinky:

ďatelina červená

materina dúška

ľubovník (trezálka), rebríček (myší chvost), dobrá myseľ (pamajorán)

Mám aj niečo pod zub. V obchode som videla pizzové pečivo a aj keď stále nejem chlieb a pečivo, prišlo mi na chuť. Z blízka sa mi však nezdalo byť dvakrát vábne, radšej som od neho odišla. Ale chuť mi ostala :-)

Upiekla som na celý plech, čo nie je v mojich silách zjesť, ešte že mám dobrých susedov :-)


mám trocha hrubšie cesto, ale ako vyšlo, tak je :-)
A čaj? Dnes šalviový:





Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!
Daniela!

12 komentárov:

  1. Danka,
    krásne je u vás v lesoch...už sa tešíme, snáď tam nebude veľa ľudí.
    Výšivku si pamätám, je pekná.
    Pár byliniek som si nasušila aj ja, teším sa z fialiek, aj tie z minulého roka majú stále krásnu fialovú farbu :-)
    Ja som dnes mala čierny čaj z Anglicka, tentokrát bez mlieka.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásne výhľady, ale je na tom Slovensku pekne :-)
    Pizza vyzerá veľmi jedlo, hneď by som si dala. Určite aj susedom dobre padla :-)
    Pekný týždeň prajem ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ráda jsem si prohlédla nádherné obrázky z okolí tvého bydliště.Sáčky s bylinkami budou velice úspěšné.Není nic hezčího,než dělat radost jiným.
    Poslední dobou velice zanedbávám bylinkové čaje.Můj favorit je květ bezu.
    Přeji krásný den

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danielka, u vas je tak nadherne...ta priroda je neskutocna :) S tymi vrecuskami to je super napad, darceky od srdca maju najvacsiu hodnotu a este k tomu v takých krásnych vreckach...
    Pizzu mame radi aj my, ta Tvoja vyzera vynikajuco :) Krasny den prajem, papa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Οι τσάντες με βότανα είναι πολύ όμορφες !!!!
    Οι φωτογραφίες σας καταπληκτικές !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. I understand why your walks take a while. Very beautiful scenery and your embroidery is gorgeous as usual.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danielko, procházet se v takové přírodě musí být balzám a lék zároveň. Ty výhledy jsou úžasné! Bylinky mám taky ráda a tvoji radost po návratu domů si dovedu představit. Pizza vypadá děsně lákavě, určitě byla výborná. Já dneska měla zelený rooibos s rakytníkem. Už je tu dlouho, musím ho dodělat. Včera jsem měla heřmánkový den. Těším se na nová tvoje vrecúška.. výšivka je krásná. Opatruj se a pevné zdraví přeji. Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Dani, krásné vyšívání i fotky z přírody. A z bylinek určitě uvaříš dobrý čaj. Pizza vypadá velmi chutně. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ahoj, Danka,
    všechno je výborné a vydařené, příroda nádherná, ale nehrozí tam potkat na takové procházce medvěda? Buď opatrná... Jana :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. To jsou nádherné fotky přírody i bylinek.
    Hezké léto, Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ten Váš oravský kraj je avokádový.:) Každý pohľad-iná krása. Čo viac dodať. Hádam už len mlčať a tú nádheru slastne popíjať v čajíku... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ta vyšívka je krásná, a příroda taky :)

    OdpovedaťOdstrániť