sobota 15. októbra 2022

Pohánkové vločky

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Vyšila som ďalší jesenný motív:


Najbližšie ma teda čaká šitie :-)

Pohánku varím už viac rokov, mal ju rád aj môj manžel. Teraz som objavila pohánkové vločky. Veľmi mi zachutili nevarené, len s medom, ovocím a orieškami, z toho, čo som mala doma. Musím sa na internete pozrieť aj po nejakých iných receptoch, pretože pohánka je veľmi zdravá.

V pohánke sa nachádza rutín, ktorý posilňuje pružnosť ciev, to veľmi potrebujem, lebo v septembri minulého roka mi obvodný lekár zistil, že mám cievy nepriepustné, mám kŕčové žili, nohy mi puchnú a bolia ma. Vypísal mi výmenný lístok na cievne vyšetrenie, ale nepovedal mi, že cievna ambulancia v Dolnom Kubíne nie je. To mi oznámila až sestrička. Na vyšetrenie by som sa mohla objednať do Martina, alebo do Liptovského Mikuláša. Viem, že keby manžel žil, mám už dávno po odbornom vyšetrení, o všetko by sa postaral. Ja som nezodpovedná sama voči sebe, doteraz som sa nikde neobjednala :-(

Pohánka tiež reguluje krvnú zrážanlivosť a znižuje cholesterol. Obsahuje vysoký podiel vlákniny, čo je vhodné pre tráviace ústrojenstvo. Čistí krv a odvádza z tela prebytočné kyseliny, čím napomáha udržiavaniu acidobázickej rovnováhy a bráni prekysleniu organizmu. Má tiež značný obsah horčíka, železa, vápnika, zinku a vitamínu B, E a C. Pomáha aj v boji s artritídou a reumou.

Pohánka je vraj niekdajšia potravina chudobných. Svet sa hrnie do chudoby, ja ju pociťovať už začínam, takže si jej ešte užijem, ale bez pistácií a bez brusníc, to chudobní nemajú :-) 

Možno niekomu môj recept príde vhod:



pretože med mám hustý, rozpustila som ho vo vode, nasiaknu ju vločky







Dobrú chuť! Pre mňa desiata do školy, či výborný dezert :-)

Čo čítam:

výborná kniha

Dnešný obed:

vypražený syr, sekaná a vajíčko

Keď už som vytiahla na pohánku mištičku z ryžového porcelánu (kliknite si, uvidíte aj staré vyšívania), bude v ňom aj dnešný čaj:





Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví na tele i na duši!

Daniela



6 komentárov:

  1. Ahoj Daniela, ďakujem za pripomenutie výbornej suroviny. Viem, že je zdravá, ale nejako som na ňu pozabudla. Teraz musím držať diétu, som po operácii žlčníka, tak si ju zaradím do jedálnička.
    Maj krásny požehnaný čas.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hi Daniela, that is a beautiful needle worked piece. And yes, how great to be reminded of buckwheat. I am going to check it out too. Sounds like something I could use for my troublesome stomach too.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danielka, samé dobroty...tie pohankové vločky musím vyskúšať...v tvojom prevedení musia byť fantastické! Z.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Πολύ ωραία ανάρτηση !!!!!
    Χαιρετισμούς !!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danielko,jeden čas jsem taky připravovala pohanku.Ani nevím,proč jsem přestala. Jsem stejná v objednávání na vyšetření. Nakonec jsem se donutila a ve středu půjdu na neurologii-veškerá vyšetření po tromboze vyšumněla...Dostala jsem prášky,kterými se cpu léta.No,a teď už je všechno jinak...
    Přeji ti nádherný den ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Krásna výšivka! Veľa chuti do šitia prajem ♥
    Pohánku mám rada, vďaka za pripomenutie.
    Prajem pekné dni :-)

    OdpovedaťOdstrániť