nedeľa 4. mája 2014

Ryžový porcelán

Mojim obľúbeným porcelánom je čínsky ryžový. Ryžový sa volá preto, že má v sebe roztrúsené stenčené miesta. Cez ne ľahšie prechádza svetlo a tak vyzerá, akoby bola v ňom náhodne rozsypaná ryža. 

Ryžový porcelán má v svojej ponuke každý predajca čajov a čajového porcelánu. Ja ale nemám rada kúpu takýchto vecičiek len tak. Vždy chcem, aby som si pri ich používaní s radosťou spomínala na chvíle ich kúpy. 

Vyššiu konvičku a dve šáločky som si kúpila v Mníchove v roku 2002, kedy sa narodil môj jediný vnúčik Max. Takže je každému jasné, že tento porcelán milujem! 




Nižšiu konvičku som si tiež kúpila v Mníchove. Bolo to na obľúbenom mieste, kde si to vieme užívať s mojou nevestou Ali - na blšáku. Bolo to v roku 2012, teda po desiatich rokoch. 



Mištičku som si kúpila v obyčajnom čínskom obchode s kopou drobností, ktoré neviem ani na čo komu sú. Kedysi sa to u nás volalo 35 -ka, odkedy máme euro, volá sa to 1 eurovka. Bola som dosť prekvapená, že medzi tou haldou hlúpostí som našla porcelán. 



Dnes som si uvarila zelený ochutený čaj - Deep Forest. Okrem zeleného čaju obsahuje plody bazy a maliny a modrý kvet nevädze. Nádherne mi tu rozvoniava a veľmi dobre chutí. 




Čaj mám hotový a môžem sa pustiť do písania príspevku na môj blog.







Vidno aj moje bavlnky, je to česká Perlovka a maďarská Pupoets. Pekný pohľad, aspoň pre mňa, je na fľašu skoro plnú odstrihnutých koncov. Zbieram ich tam od nového roka.

Moju výšivku si užívam, s radosťou sa na ňu pozerám a teším sa, že mi pribúda:





Vždy sa poteším vašej návšteve u mňa, aspoň takto virtuálne! Ďakujem!
Daniela

1 komentár: