piatok 9. mája 2014

Konvalinky

Pri minulom fotení rozkvitnutých jabloní som objavila zaujímavé miestečko. Ešte prednedávnom tam boli len husté kriaky. Je tam elektrické vedenie, preto elektrikári z bezpečnostného hľadiska kriaky vypílili. Tak sa odkryli konvalinky. Škoda, že ich kvitne veľmi málo, ale hádam sa rozrastú a na budúci rok ich bude viac. 

Konvalinkám som sa moc potešila, pretože to boli kvietky mojej drahej sestričky. To, že ich miluje, vedelo celé jej okolie. A keďže mala v máji, čase ich kvitnutia, aj narodeniny, dostávala ich každý rok od všetkých priateľov. 

V Istebnom (odkiaľ pochádzam) rástli konvalinky ďaleko v lese, na vrchu, ktorý sa volá Mačací zámok. Ja som mala v detstve zakázané chodiť tak ďaleko. No a v dospelosti som už bola na štúdiách, neskôr zaneprázdnená rodinou a prácou, takže som tam nikdy nebola.

Nemám rada žiadne umelé rastlinky a kvietky, ale na počesť mojej sestričky mám veru umelú kytičku konvaliniek. Celý rok mi ju pripomínajú. 

Dnes som si z prechádzky zopár živých konvaliniek doniesla aj domov. Bolo mi ich ľúto odtrhnúť, ale môžem si takto pripomenúť nedožité 78. narodeniny mojej sestričky Amálky. Budú pre ňu!



tu vidno, že listy konvalinky sa dajú pomýliť
s medvedím cesnakom, o ktorom som už písala




vázičku som dostala od môjho manžela, doniesol mi ju z Cypru

mapa Cypru


umelé konvalinky medzi šáločkami na druhom okne v kuchyni




aj druhá dnešná kytička

orgován a mne známe kvietky, ktorých ale neviem názov

Aká by som to bola učiteľka kozmetičiek, keby som sa nezaujímala o využitie konvaliniek a ich vône v odbore. Vieme, že vôňa konvaliniek vie byť vo voňavkách krásna i zradná. Je to veľmi individuálne, niekto túto vôňu miluje, iný ju neznáša. 

Ako príklad kvalitného parfumu som vybrala jednu vôňu pre dámy, ktoré majú rady luxus - od Elizabeth Arden, Red Door. Vyzdvihuje zrelosť a životný štýl. Jej vrchný tón je z vône ylang-ylangu a červenej ruže. Srdce je z orchidey, jazmínu, konvalinky, kveta pomaranča, ľalie, frézie a divokých fialiek. Základ je zamatový vďaka santalovému drevu, vetiveru a medu. Odporúčam náročným a skutočným dámam. 


Včera večer som opäť patrila mojej výšivke:





Vďaka za návštevu a čas, ktorý ste mi venovali a zastavte sa zas!
Daniela

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára