sobota 17. mája 2014

Čajové škatuľky III

Dnes ukážem tri z mojich škatuliek na čaj. Všetky tri sú z jazmínového čaju. Prvú - modrú - som si kúpila ešte v roku 1988 na dovolenke v Miškolci (Maďarsko). To som vtedy ešte nebola vyznávač pravých sypaných čajov. V podstate som čaj kúpila pre škatuľku. Zaťažená na škatuľky som bola už vtedy. Musím sa priznať, že vtedy mi jazmínový čaj ani nechutil. Kto tomu trocha rozumie, vie, že na pitie zelených čajov musí človek dozrieť postupne. Ale asi tam sa datujú moje čajové začiatky. 

Po mnohých rokoch som dostala od syna Maťka škatuľku do série. Samozrejme aj s čajom. To som si ho už vedela vychutnať. A mala som niečo o jazmínovom čaji aj naštudované. Jedno ma však prekvapilo - najkvalitnejší jazmínový čaj neobsahuje žiadne biele kvietky jazmínu. Pripravuje sa tak, že sa navrstvia jazmínový kvet a kvalitný zelený čaj, po pár dňoch sa oddelia a k čaju sa dajú nové kvietky jazmínu. Tak sa to opakuje viackrát. Zelený čaj tak získa chuť a vôňu jazmínu.

Tretiu škatuľku som si kúpila v už dávnejšie spomínanej predajni čajov v Ružomberku. Takej škatuľke som neodolala! 


sušený jazmínový kvet

v poličke vedľa seba

čaj sa zalieva prevarenou vodou 80°C

pekná čínska šáločka

vylúhuje sa 2-3 minúty

lahodný nápoj

pripravená písať blog

na pozadí NB moji starší dvaja synovia


V Číne je jazmín symbolom ženskej krásy a nežnosti, hlbokých citov, radosti a elegancie. Jazmínové kvety majú upokojujúce a uvoľňujúce účinky, pôsobia proti kŕčom, nervovému napätiu, odburávajú stres, pôsobia antidepresívne a navodzujú pocity spokojnosti, optimizmu až eufórie.

kvet jazmínu

Aj dnes doporučím niečo z kozmetiky. Najskôr jazmín vo forme oleja na suchú a citlivú pleť:

jazmínový olej

s jazmínom: očný krém, regeneračný krém, pleťová voda

Parfum značky Elizabeth Arden - Green Tea Exotic - má v hlave bergamot, čierny čaj, limetku. V srdci je ľalia, orchidea, jazmín a zelený čaj. Základ je tvorený z ambry, narcisu a drevitých tónov. Táto vôňa je harmonická a veľmi svieža. Na trh sa dostala v roku 2009. Parfum pozitívne a osviežujúco ovplyvňuje telo a dušu a pre jeho nositeľky je aj určitou formou relaxu počas náročných dní.



Včera som sa tešila s novou výšivkou. Napriek tomu, že našim hokejistom sa opäť nedarilo, mne sa darilo. Nič som zatiaľ nemusela ani párať. Ale neprezradím, čo to bude, keď to bude:






Blahoželám každému, kto prečítal všetko! A ďakujem tomu, koho môj príspevok aj zaujal! 
Daniela

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára