streda 7. novembra 2018

Hokkaidové variácie :-)

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! Stále nie som vo svojej koži. Cítim sa unavená a že je to naozaj už moc, o tom svedčí hlavne to, že nevyšívam. V škole to nejakým zázrakom vydržím, ale doma sa cítim ako zbitý pes. 

Čo by som inokedy vyšila za pár hodín, to vyšívam niekoľko dní. Takže pribudlo mi málo:





Dnešný voľný deň v škole by som inokedy využila na vyšívanie, ale tento raz veru nie. Ani som ihlou nepichla :-(

O štvrtej poobede sledujeme s manželom detektívny seriál a vtedy aspoň štrikujem. Seriál nám začali už od včera opakovať, ale skonštatovali sme, že sa dá pozerať aj druhykrát :-)

A keďže som bola dnes doma, viac som sa venovala vareniu. Trocha som experimentovala. Inšpiráciu som pochytila na čt1, v relácii Po lopate. Manžel povedal, že to by si veru aj dal, že to vyzerá dobre. Ja som si myslela svoje: pre mňa výborné a pre teba tráva pre psa, ale využijem situáciu a niečo podobné uvarím :-)

A keďže som z receptu pochytila len málo, naplánovala som si niečo svoje vlastné :-)

Celý obed pozostával z troch častí a v každej z nich je hokkaido :-)

Prvú časť som chcela nazvať zemiakovo-syrovo-hokkaidové muffiny. Pretože som nemohla nájsť muffinové formičky, ktoré som kedysi dostala na Vianoce od Jurka, musela som názov zmeniť na zemiakovo-syrovo-hokkaidovú tortu :-)

uvarené zemiaky, ošúpaná polovica hokkaido, syr a dve vajcia

všetko nastrúhať a pridať aj petržlenovú vňať, trocha soli a korenia

na slaninke cibuľka, vegetariáni namiesto slaninky použijú olej

všetko dobre premiešať a naplniť muffinové formičky a ak ich nenájdete, šup s tým do tortovej formy :-)

formu som potrela maslom a na dno dala semienka - sézamové a ľanové

a keďže mám stále krásnu petržlenovú vňať,  netreba s ňou šetriť :-)

do formy dať zmes

a keď už experimentujem, čo tak dať aj kyslú smotanu, ktorá mi zostala vo veľkom kelímku z prípravy včerajšieho šalátu :-)

piekla som asi 40 minút pri 180ºC

celkom dobre sa mi darilo aj pri zložení kruhu formy



Druhú časť som nazvala zeleninové ragú:

uvarená cvikla, polovica cukety, štvrtina hokkaido, mrkva, cibuľky - koťulky, červená cibuľa

všetko nakrájať

na troche oleja speniť cibuľu a potom pridať zeleninu, dusiť do mäkka, pridala som jeden zeleninový bujón

2/3 obeda :-)

Tretiu časť som nazvala zeleninové placky:

surové zemiaky, polovica cukety, štvrtina hokkaido, varená cvikla, dve vajcia, múka

nastrúhala som všetko na väčšom strúhadle, zas aj vňať :-)

pridala som soľ, korenie a cesnakový granulát, premiešala a na oleji vyprážala malé placky (neodfotila som)

a tu je celý obed, isto si viete predstaviť muffiny namiesto torty :-)
ale páči sa mi to aj takto :-)

dobrú chuť!
A ako to dopadlo? Nuž, presne tak, ako som predpokladala. Mne veľmi chutilo a manžel zjedol celú porciu, ale videla som, že len ako pes trávu :-)))

Varenie ma zmohlo, musela som aspoň hodinu relaxovať v posteli :-)

Čaj som mala po skončení detektívky, lipový:







Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!

Daniela

9 komentárov:

  1. Danka ... si kreatívna šikulka ... toľko jedál vymyslieť ... Mne by určite chutilo ... :)
    Dani, dávaj si na seba pozor, neprepínaj ... menuselo by to dobre dopadnúť ... Užívaj si slniečka a teplých dní ... pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka, vari si sa dala ja ty na vegetariánsku stravu? :-).

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka,
    aj mne by určite chutilo :-)
    Ani sa nedivím, že Ťa toľké varenie zmohlo...hlavne veľa oddychuj. Ani ja som nevyšívala dávno, nie si sama. Ale na výšivke pribudol psík s anglickou vlajkou, milé...
    Pekný deň, páá

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ej bisťu mňam...človek už neviem čo má variť...a toto sú také skvelé inšpirácie...ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Milý dník želám, tie muffiny a la torta sú skvelý nápad. :) Určite ich vyskúšam spraviť. (Zeleninové ragú by mi u detí neprešlo.:) Lem na výšivke je krásny.A hej, človek sa cíti niekedy divne, akoby na nás medzi listami zo stromov padalo aj akési jesenné blues. Hádam to prejde s prvými mrazmi. :) Treba to zapiť nejakým mňamkovým veselým čajom, asi so škoricou (tá sa mi zdá taký nenásilný a nežný "životabudič").:) pá

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Já bych si pochutnala! Přeji, aby Ti bylo brzy líp. Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  7. So very sorry to hear that you are not feeling very well, my dear - get better very soon.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Danielka, z tvojho menu si vyberám hokkaido tortu. Ja by som snáď ešte na smotanu dala nastrúhaný syr a tak dala zapiecť. . Maj sa pekne.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. S tou cviklou sú to veľmi zaujímavé placky ale aj tá torta vyzerá vábne...čo sa mňa týka, určite by som to vyskúšala.

    OdpovedaťOdstrániť