nedeľa 18. novembra 2018

Poďakovanie za úrody

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! A ako mi radíte - stále budem robiť len to, čo ma momentálne teší a baví, nič nebudem siliť. Po dlhšom čase som vyšívala a párala :-)

tu trocha vidieť páranie, posunula som si všetko o jeden krížik doľava, ale aj to patrí k tomu :-)

pouličná lampa svieti skôr, nastávajú dlhé večeri :-)

Pred týždňom mal cirkevný zbor v našej dedine slávnostnú nedeľu. Služby Božie venovali poďakovaniu za úrody a spomienke na koniec 1. svetovej vojny. 

Deň predtým, na komunálnych voľbách, kde som sedela vo volebnej komisii, som sa dozvedela, že pri príležitosti poďakovania za úrody sa podujali tri mladé cirkevníčky, Mirka, Zuzka a Beátka, urobiť malú výstavku priamo v kostole. V týždni som vystihla, keď bola v kostole kostolníčka a poprosila som ju, či by som si mohla všetko vyfotiť. Bolo mi povolené :-)





topánočku našli pred mesiacom na povale cirkevnej školy pri výmene strechy,
v škole určitý čas učil aj Martin Kukučín















po oboch stranách schodov do kostala boli okrasné kapusty, tie ja milujem :-)

pred pár rokmi ich pestovala aj Alenka a to mi vtedy na stole nechýbali :-)


ale na budúci rok si ich musím kúpiť, sú nádherné :-)

Môj včerajší čaj:





Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!

Daniela

8 komentárov:

  1. Povedená výstava a krásné kapusty. Já jsem je ještě neměla, tak se možná na příští rok inspiruji. Hezký zbytek víkendu, Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση !!
    Σας ευχαριστούμε για τις όμορφες φωτογραφίες που βάζετε και γνωρίζουμε τον τόπο σας !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pekne to dievky naaranžovali ... a nájdeš tam skutočne všetko, čo sa v roku urodilo ... Ale zo všetkého sa mi najviac páči veniec uvitý z tráv a plodov ... Ozdobná kapusta je krásna jesenná dekorácia. pa pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danka,
    teším sa na výšivku :-)
    Kostolík je pekne naaranžovaný, veru je za čo ďakovať.
    Pekný a úspešný týždeň Ti prajem, páá

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nádherná myšlienka poďakovanie za úrodu...v dnešnej dobe všetko berieme ako úplnú samozrejmosť a zabudli sme ďakovať a byť vďačný. Je fajn vedieť, že nie všade to tak je...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Pěknou výstavky dívčinky připravily. Vše krásně naaranžováno a líbí se mi ta historická botička. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj Danka, opäť si nafotila krásnu oravskú prírodu, mám to veľmi rada...páči sa mi výzdoba kostola, aj takou formou sa dá poďakovať za úrodu, a ďakovať by sme mali a nielen za úrodu... Maj sa pekne.

    OdpovedaťOdstrániť