nedeľa 20. januára 2019

Vyšívaná starinka :-)

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! Dozvedela som sa, že nie je amarylis ako amarylis, občas to je zornica. Pre mňa a moju sestru bola kvetinka vždy amarylis a aj ostane, dúfam, že mi rozumiete prečo :-)

V domčeku s číslom 21 je niekto na návšteve. Prišiel na bicykli. Vošiel na šálku čaju :-)




Robila som poriadok v obrusoch, obrúskoch a rôznych dečkách. Niečo som vyradila, niečo nanovo poskladala a odložila. Veď to poznáte, čo ak sa niekedy ešte zíde? Priestoru mám dosť a povahou som zberateľka :-) 

Práca mi trvala dosť dlho. Robí mi radosť prehŕňať sa v "pokladoch". A objavila som svoje vyšívacie starinky :-)

V novembri 1979 sme sa nasťahovali k svokrovcom do ich domu, už dávno nášho. Dom má dve bytové jednotky so samostatnými vchodmi. Pôvodne sme bývali v hornom byte, potom sme sa my s manželom presťahovali do bytu po svokrovcoch a deti ostali hore a vlani sme zrekonštruovali horný byt a nasťahovali sa zas tam. Deti chodia už len na návštevu.

Naša pôvodná kuchyňa bola modrá, dokonca aj jedálenský stôl a stoličky boli modré. A tak hneď v roku 1980 som vyšila na stôl malý modrý obrus :-)




Teraz už vyzerá naša kuchyňa inakšie, ale obrúsok by sa veru hodil aj do nej. Dnes však dostal miesto na chodbe na retro skrinke:






Dnes som si dala kávu:

kvietok som nedávno dostala od Lenky, najskôr bol v kuchyni, teraz zaujal miesto u mňa pri hodinách,
nech ho mám na očiach a teším sa s ním :-)



Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!

Daniela!

6 komentárov:

  1. Danka,
    na mene nezáleží, hlavne že máš krásne spomienky (nielen s kvitkom).
    Výšivka sa mi páči, aj ja som dnes bola (v tej zime) na bicykli a ešte aj Kubko bol ako náklad na ekumenických službách božích u nás v DL, a z toho dávali priamy prenos na STV2 :-) ale bola veľmi dlhá... :-)
    Ten čaj by mi tam padol vhod, aj Kubkovi,lebo v kostole sa nekúrilo.
    Ja som si dala zelený s broskyňou.
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veľmi pekné zátišie máš ... páči sa mi ... Aj domček s bicyklom by zapasoval do modrej témy ... :) Dani, maj sa dobre ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Δεν έχει σημασία πως το λένε το λουλούδι αφού έχετε ωραίες αναμνήσεις. Το κέντημα με το ποδήλατο πολύ όμορφο και το μπλε καρέ ταίριαξε πολύ όμορφα !!! Καλή εβδομάδα !!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Obrúsku to veľmi pristane na bielej skrinke a dokonale ladí s vyšívaným obrázkom. Krásne naaranžované.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Hezky se ti výšivka rýsuje, bude další do sbírky. A ta památeční dělá hodně parády a ladí s obrázkem. Pa a hezké dny! Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danielko, jsi neskutečně šikovná, s jehlou to opravdu umíš. Moc zdravím ☺☺☺

    OdpovedaťOdstrániť