streda 3. júna 2020

Pár kvietkov a paradajky

Vitajte u mňa!
Ďakujem za milé komentáre! Moc ma potešil komentár z Grécka, kde sa určite varí baklažán a špargľa častejšie, ako u nás. Prekladač pomáha :-)

Vo vyšívaní pokračujem, opäť budú vrecúška na bylinky, opäť darček :-)




Nie som záhradkár, ale v posledných rokoch mám tri hriadky zeleniny. Horšie to mám s kvietkami. Mám ich rada, ale neviem sa o ne starať. Obdivujem na blogoch záhrady plné farieb, ale sama sa nepúšťam do toho, nemám vzťah k práci v zemi :-(

Ale, ... ako psychohygienu som si naordinovala starostlivosť o pár kvietkov a 6 paradajok :-)
V piatok som zašla do záhradníctva, kúpila dobrú zeminu, sadenice paradajok a kvietky. V sobotu som zasadila paradajky do kýblikov od kvasenej kapusty a kvietky do toho, čo som doma našla. Dielo som dokončila až v utorok, pretože som si musela nechať v hlave "uležať" postup na výsadbu levandule :-)  Alebo sa tomu hovorí lenivosť? V mojom prípade skôr to druhé :-)



tento kvietok mám už dlhšie, z hypermarketu, bol v kuchyni, ale vraj patrí von :-)
a včera mi suseda povedala, že ho mám tiež presadiť, tak snáď prestane pršať a pôjdem na to :-)






Levanduľu som už kedysi mala. Kúpil a zasadil mi ju vnuk Max, vtedy ešte malý chlapec. Čudoval sa, že oma nemá vo dvore ani jeden kvietok. On mal akurát obdobie vysádzania. Doma mal aj nádhernú levanduľu, vychválila som mu ju a tak sa postaral, aby som mala takú aj ja :-)
Asi po 4 rokoch levanduľa v zime vymrzla :-(

Dúfam, že tejto sa bude dariť a tiež vydrží nejaký ten rôčik:


to napravo je zlatobyľ, rastie tam už 40 rokov a keby sa hneď z jari nekosila, bola by už rozrastená po celej dedine :-)
Tak, čo myslíte, pomôže to mojej psychike a či len očiam?

Ešte môj čaj:

dá sa prečítať: zelený čaj 66%, biele kakaové maslo, ananás



Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!
Daniela!

11 komentárov:

  1. Dani, přeji hodně úspěchů v pěstování květinek i rajčátek. Určitě Ti budou dělat radost, jak pro oko i na talíři. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka,
    prajem Ti, aby kvietky pekne rástli a robili Ti dlho radosť :-)
    Výšivka je milá, som zvedavá na finále.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danko,kytičky vypadají nádherně.Já jsem vždy pěstovala množství kytek na balkoně.Letos jsem koupila muškáty-ty jsou zatím výborné.Ale u dalšího okna jsem se asi nechala napálit.Koupila jsem nádherně žlutě kvetoucí kytičky-za pár dní odkvetly a žádná poupata tak nejsou.Nakonec to asi s nimi vzdám.
    Přeji krásný den Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danielko, máš hezkou směsku kytiček na schodech … vypadají parádně. Kytky na schodech se mi moc líbí, mám tam samý muškáty. Nedělej si hlavu, já tu měla sadičku cukety od kamarádky kolik dní a pořád jsem přemýšlela kam ji dám nebo to byla lenost? Akorát jsem květníček každý večer zalila. Dnes už je cuketa v zemi. Zlatobýl mi překvapil, že tak lehko roste, vůbec jsem nevěděla jak vypadá. Mám ho v čajové směsi. Rajčata mám sazený asi týden a nějak žloutnou, tak snad to přežijí.
    Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Beautiful photos and amazing little crosses! Kisses for you, sweet Daniela!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Πολύ όμορφα λουλούδια ... λατρεύω τη λεβάντα !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Pozdravujem a áno - kvietky pomáhajú. Mne sa smiali, za posledné mesiace som kúpila najviac rastlín - kvety a malá dcérka pestuje na balkóne jahody. Tiež si myslím, že hlavný dôvod nie sú moje záhradkárske ambície, ale tá kvetinová krásna neha. Je to ako pohladenie. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Máš krásne kvietky♥ Ten z hypermarketu, to je petúnia. Paradajky nech dobre rodia a hlavne dobre chutia :-)
    Výšivka je milá, potom sa pochváľ vrecúškami.
    Prajem pekný záver týždňa♥

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Přeji hodně úspěchů při zahradničení, ať máš bohatou sklizeň a hodně květů.
    Pa Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ahoj, Danka,
    pěkně jsi napsala článek o svém zahradničení a hlavně upřímně. Mně se na tom líbí hlavně to, že píšeš, že nejsi zahrádkář a že nemáš vztah k práci s půdou. Já ho taky nemám! V dětských letech jsem byla vedena k práci na zahradě, ale po přestěhování do města se postupně můj vztah k zahradě vytrácel a dnes jsem ráda, že žádnou zahradu nemám. A co víc, už ani nic nepěstuji na balkoně. Dříve jsem mívala plný balkon květin, ale sháněj v létě někoho, kdo to bude pravidelně zalévat. Takže já raději v létě někam zajedu, než bych měla sedět doma kvůli květinám. Tak vypadá moje zahradničení, oproti tomu ty jsi hvězda :-))). Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Pekné kvietky si pokúpila a určite sa im bude pri tebe páčiť, len aby už to slniečko zasvietilo...určite ti to pomôže, pre mňa sú kvietky veľmi dôležité v živote, pri nich sa odreagujem a teším sa z nich keď sa im darí tak nech aj tebe robia príjemnú spoločnosť a prinášajú radosť...

    OdpovedaťOdstrániť