pondelok 1. júna 2020

Kuracie v baklažánovej omáčke

Vitajte u mňa!
Ďakujem za milé komentáre!

Jeden čajník mám vyšitý, druhý načatý:

v krátkom čase rovnaká výšivka, a predsa ma bavila :-)

toto tu ešte nebolo :-)

Najradšej varím, ale hlavne jem, svoju klasiku - kyslú kapustu na tisíc spôsobov, všetky druhy strukovín tiež na mnoho spôsobov, zemiaky, mäsko hlavne kuracie a bravčové, zeleninu, ... najčastejšie sýte polievky :-)

Moje deti naopak, varia rôzne špeciality z cudzokrajných kuchýň. Najlepším experimentátorom vo varení a asi aj najlepším kuchárom je na moje počudovanie Jurko. Ako dieťa nepatril medzi tých zručných a praktických, ale všetko sa mení :-)

Baklažán nepatrí medzi mnou často kupovanú zeleninu. Už som ho robila so zemiakmi, s cestovinou a zapekala som ho s inými druhmi zeleniny. Po dlhom čase som baklažán pripravovala zas a úplne inakšie. Urobila som baklažánovo-paradajkovo-paprikovú omáčku s kuracími prsiami:



baklažán som narezala, do rezov som dala cesnak, pokvapkala olivovým olejom a dala piecť, potom som ho zbavila šupky

špargľu som ošúpala a na oleji ju opražila

Na cibuľke som osmahla mäso, vybrala som ho a na výpeku podusila dužinu baklažánu, paradajky a papriku, po zmäknutí som omáčku pomixovala a do nej som dala mäso.
Ako prílohu som si vybrala ryžu:


dobré bolo :-)

Ešte čajík - rooibos:




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!
Daniela!

9 komentárov:

  1. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danielko, budeš mít zase krásnou výšivku. Baklažán většinou připravuji se zeleninou jako ty, ale nemixuji to, mám ráda kousky. Letos jsem ho zatím nekupovala a špargl zatím jen okukuju, ještě jsem ho nikdy nejedla. Já jdu za chvíli na lečo, bude
    k večeři.
    Hezký večer přeji. Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka,
    narobila si mi chute s tým výborným jedlom, špargľu, aj baklažán mávame celkom často, a samozrejme podľa dostupnosti :-)
    A výšivky sú malé, ale milé...
    Ja som si dnes dala čaj z pestreca.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Εμείς στην Ελλάδα τις μελιτζάνες τις κάνουμε μουσακά (μελιτζάνες, κιμά και μπεσαμελ) και τα σπαράγγια γίνονται ωραία ομελέτα. Το κέντημα με την τσαγιέρα υπέροχο !!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Δεν ξέρω καθόλου αν βοηθάει η μετάφραση... λυπάμαι πολύ γιατί άλλα γράφω και αλλιώς μεταφράζονται....

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ďakujem za inšpiráciu na varenie. Občas už neviem, čo variť teraz v čase krízy, keď jedálne nefungujú si nosíme obed z domu a priznám sa, že už som z toho paf :-) Stále obkukujem recepty, aby som nevarila to isté dookola :-)
    Výšivky sú milé, som zvedavá, čo z nich bude. Vanúšik či vrecúško, alebo obrázok?
    Pekný deň želám♥

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dani, to je zajímavý recept. A také jsem zvědavá, co bude z výšivek. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mňam, tak toto čo najskôr skúsim urobiť. Ďakujem aj ja za recept. A vrecká budú zase kvitnúť do krásy.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Aj som sa musela pousmiať...Danka, mi máme aj chute rovnaké a tie všetky jedlá čo si vymenoval aj ja mám veľmi rada, klasika je klasika, boli sme na to naučení od malička a tiež ma veľmi nelákajú rôzne novodobé a cudzokrajné špeciality ale keďže som nie náročná v jedení zjem aj tie :) výšivka samozrejme ako vždy bezchybná...pá

    OdpovedaťOdstrániť