piatok 11. apríla 2014

Hrachová polievka s domácim pečivom

Dnes mám v škole voľný deň. Venovala som sa domácnosti - varenie, pečenie a pranie. Varila som len tak jednoducho, ako na dedine. Ale plusom je, že k hrachovej polievke som upiekla domáce pečivo. 

Najskôr pečivo. Bez komentára, ale názorne:

múka hladká biela a tmavá (1:1), droždie, soľ, ľanové
 a sézamové semienka, slnečnica, rasca celá, voda

zamiesené cesto

vykysnuté cesto

cesto rozdelené na 4 časti, každá časť zas rozdelená na 3 časti

pletenie vrkoča

vymastený plech


potreté olejom

upečené pri 180°C, asi 30 - 40 minút

Hrachová polievka:

suchý hrach, ghee, cesnak, cibuľa, kocka bujónu, zemiaky,
gombasecká klobása, soľ, čierne korenie


zemiaky na kocky, hrach namočený asi pol hodiny, cibuľa, cesnak,
krájaná klobása

zápražka z ghee, cibuľky a cesnaku, na tom klobása,
potom poprášiť trochou hladkej múky a zaliať,
pridať hrach a zemiaky, kocku bujónu

korenie, majoránka, soľ a variť, kým sa nezačne
rozpadávať hrach

hotovo


Dobrú chuť:




malý pohár piva Corgoň



Dnes som zrezala posledný hyacint. Nakoniec z 5 cibuliek som mala 8 kvetov. Tešila som sa s nimi celé tri týždne. Zrezala som ich a dala do tmy. V septembri ich dám na svetlo a začnem polievať, vraj by mali opäť zakvitnúť. Mne sa to možno nepodarí, ale za pokus to stojí.


Včera som sa rozhodla pre menší obrázok pre našu dcéru Danku. Počas prípravných prác - vymeriavanie panamy a  výber bavlniek sa mi ozvala cez skype. Povedala, že ona žiadny obrázok nechce. A ja som zas premýšľala, čo začať vyšívať. Rozhodla som sa dosť neskoro večer, preto som včera spravila veľmi máličko:




Ďakujem všetkým čitateľom môjho blogu za návštevu! Prajem vám pekný víkend za každého počasia!
A nezabudnite sa vrátiť, budem sa moc tešiť!
Daniela 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára