pondelok 7. apríla 2014

Prvosienka jarná

Na Orave voláme prvosienku jarnú kaška. Ako deti sme zbierali kašky a doma sme ich sušili. Vysušené sme ich nosili do školy. Pani učiteľka nám ich vážila a zapisovala do zošita. Trieda, ktorá ich nazbierala najviac, dostala sladkú odmenu. Kašky išli na výrobu čajových zmesí a na výrobu liekov.

O účinkoch prvosienky na organizmus je toho na internete mnoho. Dá sa zužitkovať celá rastlinka.  

Moja maminka mi varievala kaškový čaj pri zápale dýchacích ciest a priedušiek. Kuchyňa vtedy krásne rozvoniavala. Čajík s medom mi vždy chutil. 

Na kašky sme chodili aj s mojimi deťmi. Keď vyrástli, kašky sme prestali zbierať. Vlani som ich po viacerých rokoch opäť nasušila. Zaujímavé je, že už na inom mieste. Na starom mieste ich je už veľmi málo. Na včerajšej prechádzke som našla pekné miesta a dnes som sa tam vrátila s košíkom a foťákom. 








  

Kvietky a kríky:

















Kvietky na mojom okne:



Moja výšivka:






Dnes dokončím bicykel.
Ďakujem každému, kto sa dostal na koniec príspevku! Opäť zajtra!
Daniela

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára