streda 30. apríla 2014

Kefírové hubky z Tibetu

Dnes nám prišiel vzácny balík z Vilémova pri Tachove (ČR). Priateľ včelár poslal môjmu manželovi, včelárovi, kefírové hubky z Tibetu. Všetko o nich sa dá vyčítať na internete. Manžel má už všetko naštudované, ja sa na to ešte len chystám.





V balíku boli aj domáce syry - čerstvý a údený. Tým som neodolala a hneď som obidva vyskúšala. Výborné! Neviem však odhadnúť pôvod. Teda z akého mlieka boli vyrobené. To dám zistiť manželovi. 



Pribalené boli aj sladkosti. Vyrába ich Občianske združenie "Lotosový kvet" so sídlom vo Vilémove. Tmavé - Gópínát -  obsahujú ovsené vločky, cukor, karob (tiež musím zistiť, čo to je), maslo, korenie, vanilkový cukor, hrozienka a kokos. Svetlé - Gopál - sú pripravené z cícerovej múky, masla, cukru, orechov, sušeného mlieka a korenia. Sladkosti budú  pre manžela. Ja na sladké moc nie som. 





Tu je pohľad na celý obsah balíka:



Kefír sme precedili a tak sme oddelili hubky:


Do kamenného hrnca po starej mame sme dali hubky a zaliali čerstvým plnotučným mliekom od susedovej kravy. Prikryli sme ho lopárom, ktorý má dobrých 60 rokov a svoju funkciu plní stále. Tieto vecičky tiež patria medzi moje poklady.



Uvidíme, čo z toho bude zajtra! Pánovi Karasovi srdečne ďakujeme!

Na mojom obrázku už vidno domček. Musela som prispôsobiť jeho výšku, lebo som sa pomýlila pri horných oknách a spravila som ich o tri krížiky vyššie. No a nechcelo sa mi to párať. Na výslednom vzhľadu by to nemalo prekážať.



Som rada, že ste si aj dnes našli čas na môj blog. Ďakujem!
Daniela

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára