sobota 12. apríla 2014

Tŕňové ochladenie

Môj manžel už dlhé roky pozoruje periodicky sa opakujúce javy v prírode. Vie, odkiaľ vychádza slniečko spoza Choča v zime a kedy je už tak vysoko, že mu prestane Choč prekážať. Pozoruje správanie včiel, počas zimy ich prvé prelety za slnečným teplom.  Vie odhadnúť príchod letnej búrky. 

Tento rok sa potvrdilo jarné ochladenie, ktoré sme nazvali "tŕňové". Zistil, že ak v Jasenovej zakvitne tŕnie, nastáva chladnejšie počasie.  Na kvitnutí tŕňov poznať, že Jasenová je o niečo vyššie ako Dolný Kubín. U nás kvitnú o pár dní neskôr. Včera bol síce pekný slnečný deň, ale fúkal severák, ktorý pocitovo znižoval teplotu aspoň o 5°C. 

Do Jasenovej sme prišli bývať pred 34 rokmi. Vtedy boli na kopci, ktorý sa volá Stráň, terasovité políčka. Všetky boli kosené a seno z nich skonzumovali v zime doma chované kravy. Aj moji svokrovci tam mali jeden kúsok políčka. Vtedy som vedela presne určiť, kde sa nachádza. Teraz by som to už nedokázala. Najbližšie tam dotiahnem manžela, nech sa o to pokúsi on. Všetko to zarastá tŕním, nik tam nekosí! Doma chová kravy už len pár rodín. Ani u nás sa nepokračovalo v tradícii. Po úmrtí svokrovcov sa môj manžel prestal venovať gazdovaniu. Ja som ruky k dielu nepridávala nikdy!

Takto vyzerá Stráň dnes :




Ďalšie krásne pohľady:













Pohľad na Choč spoza Brala:





A už ja na oblohe aj mesiačik:




Moja večerná práca:



Tak už vidno, že tento obrázok bude menší. Nejdem prezrádzať čo to bude, bude zaujímavé jeho odhaľovanie. Ak ste zvedaví, vráťte sa opäť na môj blog. Ak nie ste zvedaví na moje vyšívanie, možno vás zaujme moje rozprávanie. V každom prípade sa na vás teším!
Daniela

1 komentár:

  1. No pááni, máte tam krásný výhled.... a krásně rozkvetlou zahradu:-)
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť