sobota 15. februára 2014

Manhattan, Kansas

Do mája 2013 som nemala ani potuchy o tom, že v USA existuje viacero Manhattanov. Poznala som len Manhattan - časť New Yorku. 
Náš najmladší syn Jurko, študent ČVUT v Prahe, získal  ročné štipendium na KSU. Mňa však táto skratka vedie iba ku Krajskému školskému úradu v Žiline (hahaha, profesijný defekt)!
Zisťovala som, kde je táto univerzita. Podľa názvu: Kansas State Univerzity mi bolo jasné, že to bude v Kansase. A myslela som si, že hlavným mestom Kansasu by malo byť Kansas City. No bola som veľmi prekvapená svojim zistením! Kansas City nie je ani v Kansase! Je to už v štáte Missouri! 
Hlavným mestom štátu Kansas je Topeka:

Sídlom KSU však nie je hlavné mesto Topeka, ale mesto Manhattan!



Na americké štúdia odišiel už v polovici augusta, pretože ich systém vysokoškolského štúdia je iný ako náš. Je tam teda 5 mesiacov a má za sebou už zimný semester. So štúdiom je spokojný. Veľa pracujú počas semestra a skúškové obdobie trvalo len týždeň. Všetko mu vyšlo výborne a som rada, že si  užíva aj cestovanie, šport a aj kultúru.
Pár fotografií, ktoré nám poslal:






Jurko začal písať aj blog o zážitkoch z Ameriky. Ak máte záujem, môžete ho nájsť na adrese:
http://jurajbencur.blog.sme.sk/
Pre nedostatok času jeho blog nie je obšírny, ale aj tak sa oplatí prečítať.

Ja vám ďakujem za návštevu môjho blogu a dúfam, že sa opäť vrátite napriek tomu, že nie všetky príspevky sú len o vyšívaní!
Daniela

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára