streda 26. februára 2014

Nádoba na tabak

Včera večer som dámu s cigaretou dokončila. Pri fotení ma napadlo, že mám poklad ešte od mojich rodičov. Je to nádobka na tabak. Moji rodičia po skončení 2. svetovej vojny odišli so svojimi deťmi - dcérou a synom (mojimi dooosť staršími súrodencami) za lepším životom do tzv. pohraničia. Bola to oblasť obývaná sudetskými Nemcami v Čechách. Dostali sa k niekoľkým krásnym vecičkám, ktoré tam zostali po Nemcoch. Potom, pri návrate na Slovensko (1952) si pár týchto vecičiek doniesli so sebou. Ja som ich od malička obdivovala. Maminka mi ich potom všetky dala. Moji súrodenci nemali o ne záujem. Hovorili, že im to pripomína ich ťažký život. O niektoré som prišla počas rastu našich 4 detí. 

Zapaľovač má tiež už kus histórie za sebou. Kúpila som ho svojho manželovi v júny 1979 na trhoch v Poľsku. Bolo to hneď v prvú sobotu po mojej promócii. 

Manžel v mladosti fajčil. Potom mal krátke obdobia fajčenia a nefajčenia, až to zastalo pri nefajčení. Veľmi sa tomu teším. 









Obrázok pôjde teraz k sklenárovi. Bude mať červený rám. Dúfam, že Soňu poteší. 

Ďakujem za návštevu môjho blogu. Budem sa tešiť na vaše návraty!
Daniela

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára