pondelok 22. decembra 2014

Vianočný stromček

Niet sa moc čím chváliť, ale predsa len večer čosi pribudlo. Vyzerá to, že dnešný večer už nepribudne ani krížik :-))



Dnes poobede sme si spravili krásne predvianočné chvíle. U nás to je zaujímavé: všetci si sedíme a rozprávame sa a Jurko sám robí vianočný stromček. Miluje to! A my zas milujeme, že môžeme len tak sedieť a stromček sa robí :-))

Vlani sme nemali doma Jurka, bol na ročnom štúdijnom pobyte v USA. Doma bola iba Danka. A veruže nám nemal kto stromček postaviť. Manžel dal do veľkej vázy tri dlhé konáre borovice a na ne som dala pár ozdôb, kúpených ešte v roku 1976 v ÚĽUV -e v Bratislave. Stačilo nám to!

Náš vianočný stromček je tiež z roku 1976. Je to z prvých umelých stromčekov v našej krajine. Vyzerá biedne, akýsi je už opŕchnutý, dokonca aj krivý. Niekto by ho už dávno vymenil za nový. Mne to však nedá svedomie. Mám totiž krásne spomienky na jeho kúpu. 

Náš najstarší syn Miško sa narodil 2. decembra toho istého roku. Na Zlatú nedeľu sme boli s ním prvýkrát von na prechádzke. Nebola to len prechádzka. Príjemné sme spojili s potrebným. Išli sme na nákupy. Mali sme, ako mladá rodina, stráviť naše prvé spoločné Vianoce. Dovtedy sme nemali na sviatky ešte takmer nič pripravené. 

Kúpili sme si umelý stromček výšky 160 cm, tri sady krásnych guliek a niečo na prípravu slávnostnej večere. Cestou naspäť som bola už veľmi vyčerpaná. Akosi som nemohla prepletať nohami. Manžel to ľahko vyriešil. Miška v kočíku posunul a mňa posadil k nemu (to som mala polovičnú hmotnosť ako dnes). Takže z nosiča pod kočíkom vytŕčal stromček, bolo tam aj pár plných škatúľ a v kočíku syn aj matka :-)) 

Mohli by ste  vyhodiť takýto pamätný stromček? Ja nie!














Ďakujem vám za váš čas a nájdite si ho aj zajtra!
Daniela

12 komentárov:

  1. daniela,
    Mám balíček pre vás odoslať! Potrebujem vašu adresu! Prosíme o zaslanie korešpondenčnú adresu a telefónne číslo, na "nurdan.kanber@gmail.com" ihneď!

    Dám vám vedieť o doručení neskôr!

    Milujem svoj strom, mimochodom!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Drahé Nurdan a Nursun, toto je pre mňa prekvapenie roka 2014!!!
      Ďakujem vám!

      Odstrániť
  2. Qué preciosidades haces... Me encanta, TÚ y todos tus trabajos!!
    Te deseo una Feliz Navidad!
    Besos.
    Rosana.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mi querida amiga Rosana!
      Es bueno tener a todo el mundo cerca del alma:-)
      Te quiero muy feliz de ver en tu blog:-))
      Les deseo una hermosa Navidad!
      ¡Saludos!

      Odstrániť
  3. Je vidět, že kočárek jste měli opavdu kvalitní! :-) Stromeček nevypadá vůbec špatně a některé ozdobičky poznávám :-)
    Hezké svátky!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivanka, ďakujem za všetky krásne komentáriky! Vždy ma potešia :-))
      Som rada, že ešte na stromčeku nevidno tú úbohosť :-)
      Zakrývajú to naše staré ozdoby, ktoré sme si nahonobili za dlhé roky :-))
      Niektoré sú aj zdedené po mojej sestričke, ktorá bola o 19 rokov staršia ako ja.
      Samozrejme, že tie mám najradšej :-)))
      Prajem celej tvojej rodinke krásne Vianoce!

      Odstrániť
  4. Your Christmas tree is looking beautiful :) Merry Christmas to you and your family!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oh dear Pretti, thank you!
      I wonder if you also celebrating Christmas Day, probably not:-)
      Anyway, I wish you a beautiful day !!!

      Odstrániť
  5. Even though your tree is older, is it still pretty and looks beautiful with all of your decorations, Daniela!! Merry Christmas :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Carol, thank you! Always comforted me much:-))
      I wish you a wonderful Christmas and satisfied !!!

      Odstrániť
  6. Your Christmas tree looks beautiful!! A tree with few branches is good to display ornaments beautifully!! :D Your mushroom lights are adorable, I have never seen anything like that here!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ornaments on the tree are collected already 39 years:-))
      Do not throw away old:-))
      Everything I like:-)

      Odstrániť