nedeľa 12. novembra 2017

Vratný dej :-)

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Vo fyzike rozumieme pod pojmom vratné deje (reverzibilné) také deje, pri ktorých možno pôvodný (východiskový) stav dosiahnuť obrátením poradia jednotlivých parciálnych úkonov. 

Termodynamický vratný dej je taký dej, ktorý môže prebiehať v oboch smeroch, pričom sústava prejde pri obrátenom deji postupne všetkými stavmi ako pri priamom deji, avšak v obrátenom poradí. 

Vratné deje sa reálne v prírode nevyskytujú, avšak vždy môžeme vytvoriť taký prirodzený proces, ktorý sa s vyžadovanou prestnosťou blíží k vratnému deju.

Presne taký vratný dej prebieha aj u nás. V lete som začala vypratávaním kníh, zhora som nosila dole. Dnes som začala tiež knihymi. Nosila som ich zdola hore :-)

Práca mi ide pomaly, zato ruky sa mi rýchlo naťahujú ku kolenám. A to som sa ešte nedotkla tých, ktoré sú na kope v komore:

to mám roboty na viac dní :-(


Časť z nich dám ešte do novej obývačky a časť sa dostane na uvoľnené miesto v starej izbe, odkiaľ som dnes vyniesla tieto:


tu mám ešte miesta dosť 

Ide mi rozkvitnúť vianočný kaktus. Vyniesla som ho hore, nech mi to tam rozveselí:




Keď nemám čas na vyšívanie, aspoň na čaj si ho spravím:


čierny Assam



Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

13 komentárov:

  1. Danielko, musím říct, že jsem se v prvních odstavcích totálně ztrácela .. fyzika i chemie nebyly moje parketa. Pak jsem pochopila co myslíš. Ty knihy přenášet a ještě po schodech, tak to je velká dřina. Ovšem každý den máte i tolik radosti...vaše útulné bydlení se krásně klube. Opravdu moc se mi líbí všechna vaše osvětlení.. něco úžasného. Doufám, že tě čajík posílil. Opatruj se a dávej na sebe pozor. Moc Vás zdravím.. Jarka
    Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Мне очень понравилась ваша новая гостиная! Удачи в расстановке книг! Кактус прекрасный!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka, pre knižky si našla veľmi pekné miesto. Dobre to ukáže. Máš ich naozaj neúrekom, v tomto sme si asi dosť podobné. Keď sme sa sťahovali, mnohé som vyradila a darovala miestnej knižnici. Ale stačilo pár rokov a naše poličky s knihami opäť praskajú vo švíkoch.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Soucítím s tebou.Když jsme se stěhovali,tak jsem pro zajímavost chtěla spočítat knihy.Máme kolem 1000 a myslím,že více,protože jsem už pak přestala počítat.Máme malou chajdupku,tak knihy jsou všude a něco i na půdě.Teď nevím co s nimi.Darovat?? Prodat?? Dnes je to těžké.A aby bylo málo,tak jsem pracovala ve školním zařízení,kde likvidovali knihy..no,neštěstí..:-D Samozřejmě hooodně jich skončilo u nás.A srdce mi krvácelo,když ty knihy naházeli do popelnice..ach jo..když si člověk uvědomí,co to stálo úsilí a u umu,takové knihy napsat a vydat.Připadalo mi to,jako kdysi pálili knihy..ale už je to pryč.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danka,
    držím palce, aby Ti robota išla pekne od ruky a potom si sa mohla tešiť z krásneho výsledku.
    Knihy - milujeme knihy a tiež ich máme asi všade :-) a Kubkova zbierka má minimálne 300 kusov a možno i viac... tiež mi trhá srdce, keď ľudia vyhadzujú knihy, lebo na ne nemajú čas :-(
    Prajem Ti úspešný týždeň, pá

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Nice to see your books so neatly arranged:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danka,
    múdrosť je v knihách a ty si ich vážiš, keď ich tak pekne ukladáš do poličiek!
    Aj mňa bolí chrbtica, cvičím aspoň pol hodinu denne.
    Veľa elánu do ďalšej práce!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Zistila som, že som už dávno nebola na blogoch, proste nestiham. Vacsinou si ukradnem v praci cas a pozriem sa co nove, doma som prepadla malovaniu takze k pocitacu ma doma nikto nedostane, .... zistila som, ze prerabas a budujes, vsetko je krasne , nove, musela som sa prehryst az do oktobra, oprava pece, nova kuchyna, sedacka, podlaha.... proste zobrali ste to od podlahy. Krasny den prajem. Zita

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Dani, dvě bílé police na knihy vedle pohovky se mi moc líbí. Přesně tak jsme harcovala s knížkama, když jsme v obýváku měnili podlahu. Už jsem si poručila nekupovat nové knihy. Ale copak se poslechnu ? M.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Páni, to si dáš, jen co je pravda, myslím s těmi knihami. A jak tak koukám na tu novou knihovnu, bude to práce trvalá, protože když budeš ty knihy muset občas taky oprašovat a vyndavat z regálu, bude to fuška. Proto jsem je už před asi 5 roky řádně probrala, rozdala a věnovala. Jo a pozor na vánoční kaktus, já ho jednou takhle přenesla z místa jinam a už nevykvetl. Držím pěsti.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. So viele Bücher, liebe Daniela ! Ich denke du räumst dein neues Bücherregal ein ? Ich wünsche dir viel Spass dabei. Liebe Grüße von Carmen

    OdpovedaťOdstrániť
  12. You do have a lot of books and getting them onto shelves will be a good job to do. What a wonderful Christmas cactus and Happy Tea Drinking.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Danka, kníh máš neúrekom, aj u nás je ich požehnane :) ale my s dcérou máme knihy veľmi rady, stále ich kupujeme aj keď ich už pomaly nemáme kde dávať...môj vianočný kaktur má až jeden púčik :)))...nech sa ti darí pá

    OdpovedaťOdstrániť