pondelok 22. októbra 2018

Slaný lístkový koláč

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!


Srdiečko v brušku, srdiečka vôkol mamičky, už mi len šiť treba:



Málo pečiem. Smejem sa, že ja som si svoje odpiekla vtedy, keď nás bolo doma ako hadov a bolo treba všetkých zasýtiť :-)

Na koláčik podľa Laury som sa však tešila. Nič zložité, len vytiahnuť hotové lístkové cesto, to je pre mňa ako ušité :-)

Laura koláčik nazvala grécky. Myslím si, že je grécky presne tak, ako sú francúzske zemiaky francúzke, či španielske vtáčky španielske :-)


250 g bryndze, dve vaničky tvarohu, strúhaný syr, kyslá smotana, vajce

všetko premiešať

kôpor z pôvodného receptu som vymenila za mladé listy cvikle a petržlenovú vňať

nasekané

dve lístkové cestá



takto je prelomený vnútorný koniec cesta

trocha mi to vytieklo, ale to bolo najchutnejšie :-)





Koláčik bol dobrý, ale druhý raz mi bude stačiť jedno cesto, ktoré dám na polovice. Pre dvoch to bude stačiť. A ešte do plnky pridám nadrobno nakrájanú cibuľku a cesnak :-)

Dnes som mala najskôr kávu, potom čaj rýchlovku:






Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!

Daniela!

9 komentárov:

  1. Φαίνεται πολύ νόστιμη !!!
    Φτιάχνουμε πολλές πίτες στην Ελλάδα και πολύ ωραίες !!!
    Χαιρετίσματα από Ελλάδα !!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dani, ten obrázek pro budoucí maminku je kouzelný ... Z listového těsta také ráda peču, teď se prodávají kvalitní těsta od různých výrobců, tak já to doma už nedělám. Je tam spousta možností nějakých kombinací a výsledek je vždy výborný. Minulý týden jsem pekla jablečný závin a byl výborný, přidala jsem i pár švestek na chuť. Stejně jako u vás, na tento koláč, co nabízíš, bude u nás stačit jedno těsto. Díky za tip, Jana :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dani, ďakujem za vyskúšanie koláča ... Mrzí ma, že ti plnka vytiekla, ja som to mala asi viac ku krajom ... nemala kde ujsť ... :)
    Výšivka je veľmi pekná, jednoduchá, jemná ... teším sa na konečné vyhotovenie ... pozdravujem ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Koláč vypadá moc dobře a že vytekl- mňam to bývá nejlepší! Pa Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Listové cesto je univerzálne a na tento slaný koláčik ako stvorené. Vyskúšam.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danka,
    milá výšivka, pekná by bola aj ako obraz... veď uvidíš.
    Okraje na koláčiku museli byť výborné a určite aj celý koláč. Aj ja rada pečiem s lístkového, keď sa ponáhľam :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Lovely embroidery, Daniela! And the pastry looks yummy too.
    I saw your old posts and I so much liked your window decorations:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ahoj Danka, aj mne sa páči tá výšivka, jemnučká a určite urobí radosť...a koláčik vyzerá fajnovo. Niečo podobné som už robila a ty si mi to pripomenula...zajtra sa bude u nás tiež asi piecť bryndzové...maj sa pekne a veľa zdravíčka

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Liebe Daniela,
    es gibt für jeden Anlass ein passendes Stickmuster, wunderschön!!!!
    Mmmhhhh, dein herzhafter "Kuchen" sieht sooooo lecker aus.
    Viele Grüße, Jutta

    OdpovedaťOdstrániť