štvrtok 18. októbra 2018

Semienka ačokče

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Pribudla zeleň a snáď vidieť naznačenú cestu pomedzi ňu. Kde vedie? To uvidíte už zajtra :-)




Dnes som kontrolovala semienka ačokče. Sú už dokonale suché a tak som ich dala do vrecúška. Kto bude z nich chcieť, nech sa ozve, rada pošlem. Pestovanie popínavej ačokče je nenáročné. Jediné, čo vyžaduje, je zálievka. Hlavne počas horúcich letných dní sa nesmie na ňu zabudnúť. Pri nedostatku vody hneď vädne. V toto leto som ju veru našla so spustenými listami, ale po poliatí sa "prebrala" :-)

Janka sa minule pýtala, či sa dá ačokča nakladať podobne ako baranie rohy. Tie som nikdy nenakladala, takže neviem, aký nálev sa na to používa. Ale akú-takú skúsenosť s nakladanou ačokčou mám :-)

Pred dvomi rokmi som mala hojnú úrodu a náhodou som mala nálev "do chua", tak som vyskúšala do neho ačokču naložiť. Bolo to dobré, pozrite sa na hotové TU:-)

Vždy mi dobre padne takto "zalistovať" v mojom blogu. Zaspomínam na vtedajšie vyšívanie, ale aj na udalosti, ktoré ma zaujali, čo som robila :-) Dnes teda až trikrát :-) 






Dnes som bola na káve pri Lenke. Na dva dni má doma dcéru a vnučku. Trocha som sa potešila s malou "hrkálkou", ktorej chôdza je ešte trocha neistá :-)

Domov som prišla neskôr a tak moja čajová hodinka sa nekonala :-(
Namiesto čaju teda trocha inej mojej radosti. Pred dvoma týždňami som si kúpila biely kvietok Kalanchoe:









Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!

Daniela!

3 komentáre:

  1. Danka,
    výšivks je krásna, takúto som veru ešte nevidela :-)
    Aj kvietok máš krásny, ja som si dnes tiež urobila radosť...
    Ja si prosím pár semienok ačokče, ak Ti teda zvýši, budúci rok ju zasadím skôr ( aj tento rok by som ju zasadila skôr, ale nevedela som ich nájsť, tak dôkladne som ich upratala).
    U Lenky a "babinca" si si asi poriadne užila.
    Ja som dnes mala čierny čaj s citrónom.
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka, i ja musím pochváliť tvoju výšivku ... dokonalá ... a to ešte nie je hotová ... :) Semienka ačokči mám vďaka tebe ... Tento rok som ju zabudla zasadiť, priznávam ... ale na budúci rok ... už sa teším ... :))) Tvoja plnená ačokča totiž vyzerala vynikajúco ... Dani, pozdravujem ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Your stitching is looking wonderful, Daniela:) lovely kalanchoe ! I have a few plants too.

    OdpovedaťOdstrániť