streda 13. februára 2019

Jabĺčka zo súdka :-)

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Začala som vyšívať 3-4 malé kúsky na vrecúška. Zatiaľ z toho moc nevidieť, ale verím, že výsledok bude za niečo stáť:


Včera sa vrátilo sneženie:



Keď dopíšem tento príspevok, idem von :-)

A aby ste si nemysleli, že len mäso jem, tak vám ukážem aj moju zdravú pochúťku. Postará sa mi o ňu manžel vždy na jeseň pri tlačení kapusty. Do súdkov (máme dva) vloží aj jabĺčka. Tak sa kedysi uchovávali na zimu. Dnes ich môžeme v obchode síce kúpiť celý rok a hneď aj z niekoľkých odrôd, ale kvasené kyslé jabĺčko zostalo pre mňa dobrôtkou nielen z nostalgie :-)

kolieska cvikle,
dve jabĺčka - červené bolo v blízkosti cvikle, tak od nej chytilo farbu a žlto-zelené nebolo pri cvikle


a k tomu pohár kyslej kapustovej šťavy a o vitamínovú bombu mám postarané :-)



Aj zas biely čaj, tento je z čínskej oblasti Junnan (Jün-nan):





Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

5 komentárov:

  1. Výšivka bude krásna. Teším sa na vrecúška! My sme dávali, keď som bola malá, do kapusty divoké plánky, také malé jabĺčka. To bola dobrota. Dnes ani neviem, kde by som také plánočky zohnala. Pekné dni prajem♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka,
    určite budú vrecúška krásne.
    A na tú prechádzku by som hneď išla s Tebou :-)
    Ja som dnes mala obed z kyslou kapustou, tak sme tuším na jednej note. A práve si varím biely čaj s jasmínom a mangom.
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  3. už se těšám na fotečky z vycházky, já jen sedím doma a jsem ráda, že zatím to co potřebuji po domě odpajdám s tím mým kolenem, ale snad bude brzo lépe...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danka, ty nezahálíš, určitě neznáš nudu, máš to pestré. Výšivka bude rychle přibývat a pokud jsi měla dnes volný den, jistě budou i fotky z vycházky, ty si ráda prohlédnu. ... Domácí nakládané zelí je výborné, také jsme to kdysi dělali a dávali tam jablka, pak pili tu zelňačku :-)). Teď už kysané zelí kupujeme, ale naštěstí je možné koupit fakt dobré, tak ho máme dost často. Přítel je na zelí "odborník", tak ho nechám vyřádit :-))). Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Jabĺčka do kapusty sme dlhé roky dávali aj my ... Potom sa nám asi zmenili chute a nemal ich zrazu kto jesť ... radšej sme si dali čerstvé ... Ale teraz po čase by som si veru rada zahryzla ... :) Pri najbližšom nabíjaní kapusty budem na to myslieť ... Pustila si sa do milej výšivky ... Dani, maj sa dobre ... L.

    OdpovedaťOdstrániť