sobota 23. februára 2019

Trocha Japonska :-)

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! O pomarančovej marmeláde som už písala TU. Recept som vylepšila len tým, že pred pridaním cukru vriacu pomarančovú hmotu mixujem tyčovým mixérom, čím je potom marmeláda jemnejšia.

Trocha vyšívam:


a začala som aj so štrikovaním. A nečudujte sa, zas robím čelenku a presne takú, ako pred Vianocami. Obidve práce, teda vyšívanie i štrikovanie, budú darčeky pre milé žienky:



Dnes mám doma trocha Japonska. Zasmiala som sa pred chvíľou. Bola som na blogu Milky a ona má dnes tiež niečo chutné z Japonska. Podľa nej sú Japonci "hračičkové", po slovensky sa dá povedať bavkáčikovia :-)

Nuž a veru aj suši (sushi) je akoby výsledok bavkania:

Osaka štýl 

Nagoya štýl

malé paličky, rybacia omáčka, zázvor, wasabi



že zjem aj wasabi, to som nemyslela, ale zvládla som to v pohode :-)

ja mám krajšie paličky :-)

ale jesť s nimi neviem :-(
takže postačili prsty a nakoniec malá lyžička :-)

manžel nechcel, tak druhú porciu mám na zajtra :-)

Dnešný čaj:


ovocný




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

7 komentárov:

  1. Danka,
    pekne sa bavkáš :-) a teším sa veľmi.
    Priznám sa, že sushi mi nechutí, aspoň nie to s rybou, ale neviem, či sa robí aj čisto zo zeleninou... manžel ho má rád, ale ja nie. Páči sa mi tá rybia omáčka v rybke :-)))
    Krásna šálka, ja som dnes popíjala zázvorový.
    Pekný víkend, páá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aďka áno, robia sa aj čisto zeleninové sushi kúsky. Len ryža napríklad s mrkvou, uhorkou, avokádom ... sú výborné.

      Odstrániť
  2. Ja mám zas sushi veľmi rada ... robíevame si ho, keď príde domov Paľko ... je v tom naozaj dobrý ... bola som s ním aj v sushi bare, ale zhodli sme sa, že tie jeho domáce kúsky sú lepšie ... Mám to aj na blogu, vložila som 31. októbra 2013 . Ak by si mala záujem pozrieť ... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka, vidím, že sa opäť venuješ pleteniu...ale treba to striedať, podľa toho na čo máš chuť, ja som taká istá, raz háčkujem a na druhý deň pletiem :)...priznám sa, že sushi som ešte nejedla a ani po tom netúžim, nie som na takéto cudzokrajné špeciality a na rôzne morské potvory :))) maj sa dobre

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Sushi som jedla párkrát a aj keď rada ochutnávam rôzne jedlá, toto ma nejako nenadchlo. Doma som to ešte neskúšala urobiť. Ale viem, že pre mnohých je to obrovská pochúťka. Prajem pekný začiatok týždňa.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mňam....zase inspirace i pro mne....až za pár dní přijede dcera s dětmi, to mě všechno víc baví....Já si zase u tebe početla, vždycky najdu něco, co mi dá chuť na něco "moje"...díky za to...Hezký den a zdraví...Milada

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Já jsem sushi ochutnala, je to už pár let, naše kolegyně v práci ze zdravotních důvodů dělá různé experimenty ve svém stravování a když jsme sushi u ní viděli, slíbila, že nám to udělá. Ochutnala jsem, ale stručně řečeno - já na to nejsem. Jím to s nedůvěrou a sama bych si to nekoupila. Mořské plody jsem ochutnala ve Francii, občas to vidím i v Globusu na ledě, ale že bych se po tom mohla utlouct, to fakt ne :-))). Raději suchý rohlík. Když cizina, tak aspoň španělský ptáček, slovenská borovička nebo halušky, jinak česká kuchyně mi vyhovuje. Měj se hezky, Jana :-))

    OdpovedaťOdstrániť