piatok 15. februára 2019

Mačacie jazýčky :-)

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Ešte obšiť a prvý obrázok bude hotový:



Tento malý kúsok by som kedysi zvládla za deň-dva, teraz mi treba na jeho vyšitie týždeň. Len neviem, či pre mňa nebude aktuálne staré známe: nech skončí táto zima, lebo idem celú prespať, nech začne jar a s ňou jarná únava :-)
To by pre mňa znamenalo: z kaluže do blata :-)

A tak si ten zimný spánok aspoň trocha oslaďme. Detstvo si spájam aj s mačacími jazýčkami. Sladkou mliečnou čokoládkou v akurátnej veľkosti pre mňa :-)

S maminkou sme si zobrali po jednom jazýčku, opreli sme sa o parapetu okna v spálni a sledovali sme dianie na ulici. Milovala som tieto chvíle. Maminka mi pritom dávala dobré rady do života.  Na príbehoch ľudí mi vysvetľovala zákonitosti lásky a spolunažívania. Jej rád sa držím celý život :-)

Mačacie jazýčky sa z môjho života dávno pradávno vytratili. Pred pár rokmi som ich v obchode našla a kúpila. Boli zabalené presne tak, ako kedysi - v malej škatuľke v dvoch radoch v páse papiera. 

Dnes som bola v obchode po pečivo a minerálku a len náhodou som uvidela mačacie jazýčky v inom balení, ale tri mačičky na obale sa na mňa tak pozerali, že som ich musela kúpiť :-)









Dnes sa nakoniec ukázalo slniečko a dodalo dňu teplo a závan jari. Manžel bol pozrieť včielky, ale prelet nemali. Treba si ešte počkať.

Choč pri západe a hneď po západe slniečka:



Len škoda, že nad zimným spánkom  nevyhrala prechádzka :-(

Kúpila som malý karfiol, rozrezala ho na dve polovice a bol obed:

k vyprážanému karfiolu špenát na cesnaku, zemiaky a slaninkové čipsy

pre mňa: výborné, pre manžela: dá sa :-)

Píšem a popíjam čaj:


dobrá myseľ






Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

8 komentárov:

  1. Dani, výšivka je krásně jemná. Líbí se mi. Ach, kočičí jazýčky, to je také moje mládí. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Výšivka je už s jarním nádechem, ale na opravdové jaro si ještě musíme počkat. A to čekání rychle uběhne právě s dobrým čajem a jazýčky. Pa Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Joooj ... jazýčky boli tiež moje obľúbené ... Pôvodné balenie som vídavala u nás v obchode u súkromníka pred pár rokmi. Teraz máme jednotu, veru zajtra popátram a pripomenieme si s Katkou staré časy :))) Ten tanier s karfiolom by som si veru dala ... Danka, užívaj si pekné dni, a maj sa dobre ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Wow, kvietky na výšivke sú veľmi krásne - pôsobia veľmi jemne a nežne. A viem si predstaviť, že "jazýčkové okienko", resp.rozhovory len tak "opreté" o parapetu museli byť skvelé.:) Milý víkend želám. Mne veľmi nikto rady do života nedával, tak to aj trochu tak vyzerá, že sa ako "samouk" sem-tam prekvapene potknem.:) Ale s dobrou mysľou nielen v šálke je hneď veselšie. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Choč je krásny a karfiol mám rada, mačacie kazýčky tiež. Minule som kúpila, ale nebolo to ono. Tie "naše" bol myslím Orion. Krásny víkend Danka♥

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dani, výšivka je hezky jarní. Jej, kočičí jazýčky, ty už jsem dlouho neviděla. Budu muset zapátrat v obchodě.
    Pohled na Choč je fantastický. Obídek vypadá báječně a určitě velmi chutnal.
    Dani, měj se krásně a přeji pěkný víkend.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Je, jazycky, to jsi mi neco pripomnela! :-) :-)
    xx

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Cat tongues! I was afraid of this post haha! I thought perhaps you meant a folk remedy. I suppose chocolate heals everything. :)))

    OdpovedaťOdstrániť