piatok 8. februára 2019

Výšivka bez krížikov :-)

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! Dievčatá, som rada, že sa vám páči náš kraj a verte mi, že čím som staršia, tým viac si to uvedomujem aj ja. Každá moja prechádzka je sprevádzaná pozorovaním prírody a vždy niečo krásne objavím. Dedina sa rozrastá, pribúdajú nové, moderné domy, no ja radšej obdivujem tie staré, skromné, drevené a čítam, že z tohto cesta nás je viac :-)

A skutočne, na pravej strane niektorých našich okien máme sieťky. Sú z vonkajšej strany, celoročné a chránia nás pred muchami. Ono to je na dedine tak, muchám sa darí :-)

Potešila ma Evka, vraj či si môže dať niektorú fotku ako pozadie na PC :-)
No pravdaže, budem hrdá na to, že neďaleko Žiaru nad Hronom bude tešiť oko môj záber :-)

S výšivkou som blízko konca. Už len urobiť konáriky. To snáď hravo zvládnem:


Keď som začiatkom januára sedela celé poobedie pri káve a čaji s vyšívacími knihami z mojej zbierky, v jednej z nich som našla nákres, ktorý mi bol známy. Veď toto som sa pokúšala kedysi vyšívať :-)

A nie sú to krížiky! Je to plnená výšivka, ktorá ma vtedy nezaujala tak, ako som si myslela. Chcela som postúpiť od plnenej k vystrihovanej, tzv. richelieu. Zostalo len pri plánoch :-(

Našla som svoju prvú a aj poslednú plnenú výšivku:


tu je v modrom

ja som urobila v tmavo červenom :-)





a k dečke som si kúpila červené tulipány :-)



Teším sa s nimi od pondelka. Dva razy som ich kúsok zrezala a vymenila im vodu. Neviem, čím to je, ale ak dám do vázy tulipány zo susedkinej záhrady, kalichy sa im rýchlo otvoria a zvädnú. Tulipány z HM vzpriamene stoja a kalichy si držia uzavreté. A zdá sa, že už vädnú aj keď kalichy stále neotvárajú. Takže v piatok sú takéto:


páči sa mi odraz v skle :-)



 

Ešte zo dva-tri dni a bude po nich. Ale po pravde, za 2,50€ mi urobili veľa radosti :-)


Friedlieb Ferdinand Runge by sa dnes dožil 225 rokov. Určite ste si dnes klikli na ponuku Google a prečítali niečo o ňom. Urobila som tak aj ja :-)

V roku 1819 na podnet Goetheho robil analýzu kávy a po niekoľkomesačnej práci identifikoval kofeín. Na jeho počesť som si dnes dala kávu a k nej namiesto vody bylinkový čaj (bez kofeínu):


nie som prechladnutá, to je len prevencia :-)



Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

4 komentáre:

  1. Πολύ ωραίο το κέντημα και τα λουλούδια όμορφα !!!!
    Καλή συνέχεια για το κέντημα και καλό Σαββατοκύριακο !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danielko, ty dokážeš vše a tak perfektně! Ta dečke je přenádherná, já jsem to kdysi taky zkoušela, ale do tvé kvality mám ještě daleko. A k tomu ty červené tulipány, to je nááádherné.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka,
    červená dečka je nádherná a s červenými tulipánmi je to krásna kombinácia. Tak takýto typ výšivky som ešte neskúšala...
    Aj výšivka pekne rastie.
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Oh, I love those red tulips on the pretty embroidery, Daniela! You did a lovely job on it! And your newest cross stitch is almost done and looking so pretty :) Enjoy your weekend!

    OdpovedaťOdstrániť