piatok 11. júla 2014

Moderná gazdinka

Na začiatku tohto mesiaca sme mali vzácnu návštevu z Ameriky. Vtedy som návšteve venovala celý príspevok. Ten mal hneď po zverejnení, vďaka americkým kamarátom našej návštevy, toľko kliknutí, že sa hneď stal druhým najobľúbenejším mojim príspevkom. A teraz už tesne dobieha ten najsledovanejší. 

V príspevku som sa zmienila, že podvečer sme boli na prechádzke dedinou, aby hostia aspoň trocha videli, ako sa u nás žije. Cestou sme stretli našu Alenku - nevestu manželovej sestry Vierky. A práve ona dokázala okúzliť Američanov. Dokázala to svojim prirodzeným šarmom, bezprostrednosťou, úsmevom, záujmom o nášho Jurka, ale aj svojou krásnou úrodou, ktorú si len tak v náručí niesla z neďalekého políčka. Dovolila Billovi, aby ju zvečnil. Je to momentka, takže má na nej, bohužiaľ, privreté oči. Ale úprimný úsmev jej nechýba! Dnes sme dostali pár zaujímavých fotografií, ktoré u nás Bill urobil. No a Alenka medzi nimi nechýba:


Z cibule sme dostali aj my. Bola výborná. Celkom ako jarná pochúťková, len už väčšia. 

Alenka je žena "do koča aj do voza". Obdivujem ju, ako sa venuje záhrade pri dome, políčku za dedinou a napriek tomu sa venuje aj ručným prácam. Kedysi to bolo pestré - šitie, pletenie, vyšivanie. Dnes už iba pletie, ale o to viac a krajšie. A všetko stíha popri svojej práci a vzdelávaniu sa. Len nedávno ukončila vysokoškolské štúdiu. Na to treba veľa sebazapretia a pevnej vôle. Toho má dostatok, rozdávať by mohla!

Celé dni je zatiahnutá obloha a aj dosť prší. Nedá sa mi vybrať do prírody a doniesť si kytičku do vázy. Vyriešila som to jednoducho -mám kvietky pažítky:



Včera som z výšivky nič neukázala, ale to neznamená, že sa ulievam. Druhý obrázok som skrátila, pretože ho taký potrebujem mať. Zatiaľ však nepoviem, čo to vo finále bude. K obrázku som spravila ešte dve písmená, ktoré pribudli aj v obrázku. Ale začala som už aj tretí:






Dnes sa ukázalo, aký význam majú milimetre, dokonca aj v cyklistike. Lebo iba tie delili Petra Sagana od víťazstva. Prejdu vyše 230 km a rozhodujúce sú milimetre. Aj tak je Peter výborný!

Všetkým ďakujem za návštevu. Lenku Včelku vítam medzi mojimi následníkmi! 
Daniela

2 komentáre: