pondelok 20. augusta 2018

Námestie osloboditeľov v Liptovskom Mikuláši

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Nejde mi to rýchlo, času na vyšívanie mám len málo. Trocha z rána, keď všetci ešte spia a trocha večer, keď už idú spať :-)
Pokrok snáď vidieť :-)




Boli sme sa prejsť po Námestí osloboditeľov v Liptovskom Mikuláši. Miško tam nikdy nebol, čo ma dosť prekvapilo. Časť mesta pozná z dávnych čias, teda len  polikliniku a nemocnicu :-(



























náš syn Jurko zahral niekoľko skladieb a dostal zaslúžený potlesk od okolo idúcich :-)


Domov sme prišli neskoro, takže som mala deň bez čaju o piatej. Užívam si deti, je mi s nimi báječne, len škoda, že sa to už kráti :-(



Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

5 komentárov:

  1. Ahoj Danka, na to, že je léto a doma máš návštěvu dětí, stíháš toho i tak dost. Výšivka mi napověděla, že se tam asi staví Eiffelovka, to bude asi most a nohy Eiffelovky, vypadá to moc dobře. ... Liptovský Mikuláš neznám, tam jsem nebyla, ale fotky jsem si ráda prohlédla. Zaujal mě Janko Kráĺ, vzpomněla jsem si na svá gymnaziální léta, ale narazila jsem na neznámé slovo "pravotár" na pomníku. Musela jsem si to vyhledat, nenapadlo mě, že je to slovo vzniklé od slova právo, takže už vím, že pravotár je něco jako advokát nebo podle wiki přísedící u soudu. Ve městě má pěknou sochu. Zaujaly mě dvě věci - že začal psát zpočátku v češtině, pak používal spisovnou slovenštinu a také, že jeho přesná podoba není známá, ale dochovaly se četné "populární podobizny". Je vidět, že ve svých článcích máš i dost podnětů k poučení. To je případ Kolomana Sokola, kterého jsem neznala. Zjistila jsem, že byl jedním z nejvýznamnějších slovenských malířů, grafiků a ilustrátorů a zakladatelem moderního grafického umění na Slovensku a v Mexiku. Dokonce založil školu grafických technik na univerzitě v Mexico City - to koukám... A Pongrácovská kúria, kde prý probíhal soud s legendárním Juro Jánošíkom. Takže hned po ránu ti děkuji za tolik podnětů a zdravím. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Milá Danielko, výšivka je krásná a pomaličku se rýsuje. Já teď také moc nevyšívám, pouze malé nenáročné obrázky. Užívej dětí a výletů a přeji moře zážitků. Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Taky jsem tam nikdy nebyla, ale jak vidím je to krásné a čisté město. Děkuji za nakouknutí.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danka,
    ďakujem, opäť viem aj čosi nové a fotografie sú vydarené.
    Musím sa v ZM popozerať po Jankovi Kráľovi, po ulici pomenovanej po ňom chodím vždy, keď som v ZM.
    Aj tak stíhaš veľa vyšívať a do toho si užívať detí... tak nech ten čas planie pomalšie :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Na Námestí osloboditeľov som tiež ešte nebola ...je krásne, veľké, upravené ... Páči sa mi prvok tečúcej vody na námestiach ... aj v Prievidzi taký máme ... Ľudia sa môžu v horúcom lete osviežiť ... Rada som sa s tebou po námestí prešla ... :)
    Na to, že vyšívaš tak krátko, veľa ti pribudlo ... vyšívaš rýchlo ... A že tebe sa to zdá málo? no a čo ... veď ti neutečie ... deti áno, treba sa im venovať ... :) Danka, užívajte si spoločných chvíľ ... pa

    OdpovedaťOdstrániť