sobota 25. augusta 2018

Zemiaky v pivnici

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcich príspevkoch!

Vyšívanie malo včera voľno :-)
Po pár riadkoch denne mi štrikovanie pribúda:





Zmeškala som manželovú prácu - zemiaky z vriec prekladal do debničiek a vozil ich do pivnice. Nie je to síce veľká diaľka, ale v záhrade po tráve a do kopčeka, potrápil sa, chudák "chlapec" a my sme mu nepomohli :-(

Keď sme domov prišli, zemiaky boli už v pivnici:




dosky na prikrytie

a na dosky ešte staré epedo z váľandy :-)

je tam 20ºC, možno pomôže sľubované ochladenie :-)
cez zimu teplota neklesne pod 4ºC


strážca záhrady :-)

z druhej strany pri kostole náš dom :-)


My sme boli pri Lenke na káve :-)
Doniesli sme jej biele ruže:





Čaj o piatej som nestihla, bol neskôr:


šalvia



Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

2 komentáre:

  1. Ahoj Danka,
    u vás se pořád něco děje. Nevyšíváš, ale štrikuješ a vypadá to moc dobře. ... Ta pivnica je výborně vymyšlená, určitě je to prověřeno generacemi předků. Nedávno jsem viděla dokument o životě Slováků v Rumunsku, kteří tam žijí už po generace a pán tam také ukazoval podobné pivnice, ale ty neměli kryté, byly to vykopané jámy na zahradě, kde skladovali brambory a na to dávali hrušky nebo jablka. Takto to výborně přečká zimu. Když píšeš o teplotě 4°C, tomu věřím, taková teplota je u dna rybníků v zimě a ryby tím přežijí i v mrazech. ... Růže tvoří krásnou kytici, asi je to váš výpěstek. Pěkný víkend přeje Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No krásne ružičky Lenka dostala! :) A zdá sa, ze z ihlíc postupne vylieza vankúšik. :) Tá pivnica je super. Chvalabohu, že my sme takú v detstve nemali, lebo najstaršia sestra sa mi vždy vyhrážala zavretím do pivnice, keď ju nebudem poslúchať. Drsnú výchovu som od mala, keď ma sestry mali samé na starosti. :) A s tou školou (na margo predošlého príspevku) - zrejme sa to takto prirodzene fajn vyriešilo - nebude za školskou atmoškou smutno, lebo ešte bude :) a nebude jej priveľa.Krásny víkend želám. :)

    OdpovedaťOdstrániť