piatok 20. novembra 2015

Otvorený boj.........proti bacilom

Včera som sľúbila k modrému klbku vlny mačiatko. Aby som to splnila, vyšívala som takmer do teraz. Musela som totiž aj párať:




Takto vyzeralo páranie:




Zdá sa, že príroda si ide vynahradiť deficit vody počas horúceho leta práve v novembri. Stále sú výdatné dažde. Do toho sa pridal silný vietor. 

Žiaci nám v škole kašlú a kýchajú. Aby ma nezmohli potvory bacily, kúpila som si dnes zázvor a citróny. Začala som otvorený boj proti nim :-) 

Zázvorový čaj s citrónom a výborným manželovým bio-medom je pre mňa nielen liek, ale aj pochúťka na dlhé zimné večery: 

všimnite si obsah - 1 liter 
a celý liter sa zmestí do tejto skvelej maxi šálky
k čaju arašídy a môžem začať vyšívať :-)


Ešte malé okienko z pravidiel slovenského jazyka:
Slovenský názov pre tento koreň bol ďumbier. Názov zázvor bol nespisovný. Preto, že sa v hovorovej reči akosi viac ujal názov zázvor, dostali sa do Pravidiel slovenského jazyka obidva. Takže sú to synonymá.

Nech sa vám darí!
Daniela 

12 komentárov:

  1. Ginger tea with lemon and honey is my latest natural remedy against cough! It is very tasty too! (We call it Zencefil in my country )

    Your work is getting more cutter! I love those cats (Is it a V.Enginger pattern? )

    Have a lovely weekend my dear friend ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you, Nurdan !!!
      I do not know the designer for cats. I got it from Pinterest. By appearance, I would probably guessed VE :-)))
      Pááá

      Odstrániť
  2. Вот это скорость! Только что был клубок и уже готов котёнок! А чай с имбирем не пила раньше, видимо, стоит попробовать :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Спасибо, дорогой София !!!
      Имбирный чай пряный, очень вкусно и мне это здорово. Пожалуйста, попробуйте!
      Я Отправь приветик!

      Odstrániť
  3. Danielko, koťátko je sice párané, ale krásné. Čaj, zázvor, citron, med mám taky moc ráda, piji ho běžně, nejen nachlazená. Tady od včerejška stále prší, ale má se ochladit, takže to půjde pod nulu.
    Zítra si dám do čaje pro změnu ďumbier.
    Užij si hezky víkend! Pa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, už ťa tak poznám, že som presne vedela, že tento čaj máš rada a piješ ho bežne :-)))
      Ja si ho nechávam ako liek, ale je to výborný a chutný liek :-)
      Myslím si, že po slovensky bolo ďumbier a zázvor po česky. Kedysi to bolo pre nás úplne neznáme a tak sme asi prevzali od vás zázvor. Ale v starých kuchárskych knihách sa dá nájsť recept na zázvorníky, či ďumbierníky po slovensky. Takže ho museli mať, ale isto len vzácne.
      Pááá

      Odstrániť
  4. Liebe Daniela,
    oh das zweite Kätzchen ist ja auch so süß. Dein neues Stickbild hat es mir wirklich angetan, wunderschön! Der Kampf gegen die Bakterien hast clever eröffnet, Ingwer und Zitrone da haben sie keine Chance. Eine super Idee.
    Liebe Grüße Sandra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danke, liebe Sandra!
      Ich begann mit präventiven Tee. Es eignet sich hervorragend, würzig. Bitte versuchen Sie es!
      Pááá

      Odstrániť
  5. Chcem sa opýtať----čo Vaše oči,ruky a kríže na každodenné vyšívanie????

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrá otázka, Evka!
      Oči sa asi pomaly zhoršujú, ale s okuliarmi mi to ide. Ruky úplne v pohode, to nie je bolestivá činnosť, ale najhoršie je to s krížami. Tie ma bolievajú aj bez tohto vysedávania. Ale človek sa musí zmieriť aj s tým, pokiaľ sa mi dá, teda, počasie dopraje, chodievam na prechádzky do prírody a tak relaxujem :-)))
      Vyšívam 2,5 roka a začala som s tým, že keď ma to prestane baviť, skončím. Zatiaľ k tomu nedošlo :-)
      Myslím, že som sa vás už niekde pýtala odkiaľ ste,lebo sa mi zdá, že z Oravy. Prezradíte mi to?
      Prajem pekný a pokojný nový týždeň!
      Páááá

      Odstrániť
  6. Danielka, vysivka je opat prekrasna...maciatko je rozkosne :-) A zazvorovy cajik...super :-)

    OdpovedaťOdstrániť