pondelok 3. septembra 2018

Svetlá a tmavá sójová omáčka

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcich príspevkoch!

Tak to je, jv eden deň vyšijem tri kvietky, v  deň len jeden:




Vyžehlila som, odložila k "čakateľkám", nevedno, kedy príde na rad. A čo z výšivky urobiť? To je vo hviezdach :-)

Sójovú omáčku som donedávna vôbec v kuchyni nepoužívala. V zime sme ju kúpili s Jurkom, chcel variť špecialitu - japonskú polievku ramen. Polievka nám chutila a tak som ju s malými zmenami odvtedy varila zo trikrát. 

Sójová omáčka i sézamový olej mi došli a keďže sa do nich nevyznám, využila som prítomnosť Miška, spolu vyberieme z ponuky v obchode. Obaja sme zostali prekvapení, že mali dva druhy sójovej omáčky - svetlú a tmavú. Keďže som vedela, ako sa omáčka robí, správne som predpokladala, že rozdiel bude v dobe výroby. A ozaj, svetlú fermentujú len 6 mesiacov, kým tmavú dva roky. 

Kto si chce o sójovej omáčke prečítať viac, môže TU, alebo aj TU.

Dnes som varila na tak trocha na spôsob ramen šampiňónovú polievku:

na slaninke som opražila cibuľku a mrkvu

potom pridala pokrájané šampiňóny

podusila a zaliala vriacou vodou

pridala cibuľky, pažítku a petržlenovú vňať

vľavo svetlá, vpravo tmavá omáčka, rozdiel je aj vo farbe aj v hustote očividný,
v tretej fľaštičke je na dne ešte starý sézamový olej, nový som zatiaš neotvorila

pridala som lyžicu oleja a po lyžici obidvoch sójových omáčok,
dochutila som červenou paprikou a čiernym korením

k polievke rezance,
správne by sa polievka mala podávať v miske

 chutila aj manželovi , to je dôležité merítko :-)

Na predĺženom víkende bol Jurko v Londýne. Na obed si dal ramen, jeho a moja  = 100 a 1 :-)



Poobedie bolo zas búrkové. Chvíľami silný dážď, našťastie nie dlho. Lenka si doma vytvorila upršanú, už jesennú atmosféru:

Prší, prší, len sa leje ...
Pritom ešte v piatok sa jej vydarila tiež jesenná, ale oveľa optimistickejšia fotka:

nad Istebným

Môj dnešný čaj:





Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!


9 komentárov:

  1. Danka, tá musí byť dobrá ... sojovku do polievok nedávam, ale skúsim a nejakú ostrokyslú polievočku urobím ... Pekný večer prajem ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Прекрасные вышитые цветы! Вкусный суп и ароматный чай скрасили этот дождливый день.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Milý večer, kvietky sú milučké. Skoro až voňajú lúkou. :) Ja by som hneď pri takých spokojne zaspala. :) Ten šampiňónový "akože" ramen vyzerá tiež super. Ja občas robím taký "akože ramen"- vždy to chutí inak (inak ako predchádzajúci "pokus", aj inak ako ozajstný japonský).:) Teraz ma napadlo- trochu mimo- strašne rada používam (hocikde, tak pocitovo) sezamovú pastu tahini. Milujem ju. Všetko je potom také akoby orieškové. Len treba vybrať takú bez horkastej chuti, čo je otázka šťastia, keďze ju nemôžme otvoriť v obchode.:) Usmiate dni želám.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Very sweet flowers, Daniela and enjoy using Soy sauce and sesame oil in your cooking - I use them a lot in stir fries and when I make fried rice.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Πολύ όμορφα τα λουλούδια και η σούπα φαίνεται υπέροχη !!!
    Καλό φθινόπωρο !!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Krásně vyšité kvítky.
    A anglická verze polévky mě nezaujala, tvoje vypadá a určitě i chutnala o hodně lépe.
    Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danka,
    kvietky sú ako z lúky... krásne.
    Ramen nepoznám, ale sójovku kupujeme aj svetlú, aj tmavú, ale musia byť kvalitné a bez zahusťovadiel, inak zdraviu veľmi neprospejú, skôr naopak.
    Krásna šáločka a j nádobka na čaj, ja som mala feniklový :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Wszystko rozumiem po słowacku! Ta zupa ( polevka) wygląda na bardzo smaczną, ja też lubię azjatyckie. U nas w Warszawie pogoda bardzo dobra, 28 stopni i słońce, cały czas lato :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Polievka bola určite výborná...robím jednu takú zeleninovú polievku a tiež do nej pridávam sójovú omáčku. Ahoj

    OdpovedaťOdstrániť