štvrtok 6. septembra 2018

Posledné uhorky

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcich príspevkoch!

Už druhý deň som postihnutá ničnerobením :-)
Teda nerobím to, čo robievam najradšej - nevyšívam, neštrikujem, ale inakšie fungujem úplne normálne a to je dobre, nie?

Včera som varila len pre seba polievku z obyčajnej tekvice. Manžel mal ešte z predchádzajúceho dňa zemiaky s kyslým mliekom. Dnes som mu uvarila cesnačku a mne zostala ešte tekvicová. Zajtra nevarím, každý si doje to svoje :-) Tak takto si mi dvaja potrpíme na jedlo. A viete, že nám obom chutí?! Na mne to aj vidieť :-)

Včera som bola už učiť, dnes som mala voľno a zajtra idem zas učiť. Nepretrhnem sa v škole, ani doma. Je to proste báječný život dvoch osamelých dôchodcov, ktorých 4 deti sú, bohužiaľ,  priďaleko :-(

Pri cyklistike sa mi každé poobedie dobre drieme. Sledujem Vueltu a tento týždeň aj Okolo Británie. Nikdy by som nebola verila, že sa Eurosport stane pre mňa najsledovanejším programom :-)

Dlhšiu dobu sme namali pokosený trávnik. Manželovi sa podarilo pokaziť kosačku. Urobil prieskum trhu a objednal novú. Takú dôchodcovskú, lacnú. Dnes prišla a hneď kosil. Jeho hodnotenie kosačky by sa dalo povedať slovami mojej maminky: Lacné mäso, riedka polievka :-)

Ja som sa trocha venovala svojej mini záhradke. Posledný raz som obrala uhorky. Sme nadšení, lebo sa nám ich pestovanie vydarilo. Počas horúcich letných dní nás fajne osviežovali šalátiky z nich. Aj z posledných boli šalátiky. Pre manžela s cukrom a octom, pre mňa bez. Vidíte, ešte aj tie šaláty máme každý svoj :-)

už sú takmer uschnuté

ale vidieť ešte mladé, som zvedavá či trocha dorastú 

a aj kvet je ešte :-)


šaláty som urobila len z polovice, z druhej asi zajtra


manželov

môj

Ačokča sa krásne rozrástla. Kto sleduje moje záhradkárske "umenie", vie, že som ich vysiala dosť, ale vyšla mi iba jedna :-)


v sobotu bude krémová ačokčová :-)

Čudujem sa, že rebarbora stále rastie. Myslela som si, že to je jarná rastlina. Zas sa mi krásne rozrástla, musím ju cez víkend spracovať:


A zrejme posledný raz som ostrihala aj šalviu a mätu:




Dokonca aj čili papričkám sa darí. Začali sa pekne sfarbovať. Neviem, či potom, keď nastanú jesenné chladné noci, ju nemám dať radšej dnu. Poraďte!





Dnešný čaj som mala v staro-novom bielom čajníčku a našla som mu aj kamarátku šálku. Takže čajník je darček od Miškovej susedy a šálka od mojej bývalej kolegyne Soni G.:



pristane im to spolu :-)




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

9 komentárov:

  1. To mate peknou urodu :-)
    To je takova vyhoda duchodu - delat si co chces ;-)
    xx

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka, pekne ti to všetko rastie ... Ja už uhorky nemám dávno ... prestali rodiť, uschli napriek zalievaniu. Bylinky aj rebarbora sú veľmi pekné ... Ak smiem poradiť ... s rebarborou už nerob nič, Na konzum je vhodná len do konca júna. Potom by sa už nemala jesť. A že vyhnala krásne listy je úplne v poriadku. Vyrezávanie listov ju vysiľuje a do zimy potrebujeme, aby spevnela, aby mala krásne listy a v zime nevymrzla. A k tým chili papričkám. Keď pekne sčervenejú, ober ich, navleč na niťku (ako korálky za stopku) a zaves v kuchyni na okno. Pekne sa vysušia a potom ich môžete po kúskoch pridávať do jedál. A tie, ktoré sčervenieť nestihnú nechaj na rastlinke a keď prídu prvé mrazy prenes dnu a pestuj ich na okne kým sčervenejú.
    Teší ma tvoj záujem o záhradkárčenie ... Dani, praajem pekný večer. L.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka,
    mala si veru krásnu úrodu uhoriek, tie moje som sadila štyrikrát a vyžrali mi ich slizniaky a tie posledné, nestihli dorásť...
    Ačokča mi od Teba rastie, dokonca tri, ale na úrodu to zatiaľ nevyzerá.
    Čilli papričky mám zasadené v záhradke vonku a nechávam ich tam dlho, ale keď hrozia mrazíky, začnem ich oberať, lebo potom zmäknú.
    Ty nevyšívaš pár dní, ja akosi dlhšie a ani neviem prečo... snáď to prejde.
    Teším sa, čo budeš nového vyšívať. A nech Ti to v škole rýchlo ubehne.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danielka, aj Ti trošku závidím ten mierne spomalený dôchodcovský rytmus. Užívaj, určite si to po odpracovaných rokoch zaslúžiš. Máš naozaj peknú úrodu, priznám sa , že spomínanú ačokču ani nepoznám. Podľa fotky je to niečo podobné ako uhorka? Aj tak chutí?

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zahradničení se ti daří, úroda vypadá pěkně a bylinky také. Budeš mít zásoby na zimu. Jestli můžu poradit, rebarboru bych už nezpracovávala, v tomto období už obsahuje moc kyseliny šťavelové. Papričky také pěstuji a ty co jsou v záhonu před prvními mrazíky sklidím a rostlinku zlikviduji. Rostlinky v květináčích jsem zkoušela přenést domů, ale po čase opadaly lístky (přece jen byla rostlinka zvyklá být venku) a v květináči jsem měla jen nevzhledné roští. Také se mi na nich objevil jakýsi škůdce, který dělal pavučinky.
    Ať se daří, Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tour of Britain nie mam czasu oglądać, ale Vueltę też codziennie oglądam :-)
    Piękny ogród i warzywa ! Nie wiem co poradzić o papryce, bardzo mi się podoba ten czajniczek do herbaty :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danka, já se přidám k děvčatům - rebarbora se konzumuje jen na jaře, takže teď už raději ne. Ačokču neznám, nevím jaký má český název, tak jsem zvědavá, co z toho uvaříš. Pěkný víkend přeji. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Your garden is looking great, Daniela!:) And I loved the teaset collection of yours in the previous post, so attractive !!:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Dani, máš predsa nárok aj na oddych a ničnerobenie aj keď k tebe mi to vôbec nepasuje :) neboj, prejde to a zase budeš vo forme...uhorky u nás už nemáme ale bolo ich požehnane...bylinky aj ja ešte suším tak ako ty šalviu a medovku s mätou...Nech sa ti darí.

    OdpovedaťOdstrániť