utorok 25. decembra 2018

Vianočka a opekance

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Rodinná pohoda, počasie na želanie - sneží, pre niekoho televízne rozprávky, pre mňa staré slovenské inscenácie, aj vyšívanie, no čo viac k Vianociam treba? 



Včera som piekla vianočku a opekance, ktoré boli s makom a maslom na štedrovečernom stole:

spodná vrstva je 4-vrkoč a horná  3-vrkoč :-)


na môj vkus trocha pripečená, ale inak to nešlo, aby bola upečená aj vo vnútri



Vianočka bude na stole do zajtrajších raňajok. A čo by človek neurobil, len aby sa mu darilo na budúci rok aspoň tak ako tento? My napríklad máme pod vianočkou 100 eurovku i keď by bolo najlepšie dať pod ňu zdravotné karty, nech to naše zdravie bude aspoň také, ako tohtoročné :-)


Môj čaj:







Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!

Daniela

4 komentáre:

  1. Danka,
    vianočka je krásne zapletená, ja som ju tento rok nepiekla, chlapi ju nechcú a ja toľko lepku nesmiem :-(
    Ale opekance som robila z kila, máme starý rodinný recept.
    Výšivka Ti pekne pokračuje. Ja som si dnes dovyšívala oriešky pre seba (konečne). Ale to počasie je hrozné, práve som sa vrátila z venčenia, prší a fúka silný vietor...
    Prajem pohodu a príjemné leňošenie, pá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka, máš krásnu vianočku, pekne ti drží. Pečiem podobne, spodnú vrstvu mám zo štyroch prameňov, strednú z troch a hornú z dvoch prameňov ... Ja ju robím k Novému roku ... Počas Vianoc je u nás tradícia orechového a makového závinu. A na raňajky samozrejme s kakavkom. :) papa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danielko, vánočka je úžasná. Povedla se ti. Přeji ti krásný vánoční čas. Iva

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Χρόνια Πολλά!!!
    Καλά και Ευλογημένα Χριστούγεννα!!!

    OdpovedaťOdstrániť