streda 17. februára 2016

13. Železná Bohyňa - Tie Guan Yin

Tretia strana obdĺžnika je hotová:



Dnes som si na čaj o piatej pripravila čínsky oolong so zaujímavým názvom - Tie Guan Yin. Mám ho napísaný na vnútornej strane vrchnáka škatuľky. Inakšie by som názov hneď zabudla :-)))

Teraz už neviem, ktorý zo synov mi ho doniesol. Bol balený v 100 g vrecúšku a presypala som si ho do škatuľky. Tú kedysi dostal manžel ako vianočný darček. Vtedy bol aj on náruživý "milec" sypaných čajov. Teraz pije iba bylinkové, o ktoré sa mu v lete postarám ja :-)

Až dnes som si dala do googlu názov čaju. Vďaka seriálu o čajoch sa teda aj ja dozvedám niečo nové. Dnes som teda "odkódovala" jeho čínsky názov. Nie však v translátore. Našla som veľa stránok firiem, ktoré sa zaoberajú predajom čajov. Takže, ak to nie je celkom správne, sinológovia, odpusťte  mi to! Dvaja sa tu určite občas zastavia :-)

Pred mnohými storočiami žil na území provincie Fujian (Fu-ťien) chudobný farmár. Bol to skromný človek, na svoj ťažký život sa však nesťažoval. Jediné, čo ho trápilo, bola neďaleká malá svätyňa. Nik sa o ňu nestaral  a tak chátrala. Farmár sa rozhodol, že ju opraví a očistí. Nakoniec v nej zapálil kadidlo na počesť Železnej Bohyni milosti, ktorej bola svätyňa zasvätená. 

Vo sne sa mu Bohyňa zjavila a potešená jeho skutkom mu povedala, že za svätyňou nájde poklad. Na druhý deň išiel farmár za svätyňu a našiel tam len jediný malý čajový krík. Pripravil si z neho čaj a už po prvej šálke vedel, že Železná Bohyňa neklamala. Ker čaju bol naozaj poklad!

Začal sa o čajovník starať. Neskôr sa o čaj podelil so svojimi susedmi. Aj oni začali tento čajovník pestovať. Tak sa sláva čaju začala šíriť ďalej.

Lístky tohto čaju sú zvinuté do malých guľôčok. Suchý vraj vonia po suchých bylinkách so stopami čokolády. Vôňa vylúhovaných listov má nádych pražených kešu orieškov. Pri ďalších nálevoch sa objavujú tóny masla a chlebovej kôrky. Priznávam sa, nič z toho som necítila. Nemám na to chuťové poháriky a nos. Necítim ani chuť a vôňu vína, nieže jemného čaju :-)











Nech sa vám darí!
Daniela








16 komentárov:

  1. Ty ale máš tých čajov! Zaujímavý príbeh. Napadlo mi, že v rámci môjho 366projektu odfotím jeden čaj a som zvedavá, či ho máš aj ty doma, alebo či ho poznáš :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danielka, pred pár rokmi som bola zbláznená do čajov.
      Teraz som už skrotená :-)
      Skús to s foto, ale pravdepodobnosť, že to uhádnem, je malá. Za pokus to stojí :-)
      Pááá

      Odstrániť
  2. Danielko, ten vzorek výšivky je moc hezký ...
    Příběhy kolem čaje jsou fakt zajímavý ... oolong jsem ještě nepila, příště vyzkouším... Železná bohyně to je pěkný název určitě bude dobrý ... knížka mi zatím nedošla, já šla jen sondovat,psali,že tam bude .. na internetu jsem zjistila, že je teprve na cestě ... dneska jsem si děvčata dala o páté zelený s jasmínem a teď si dám zázvor-prevenci ..
    Meteorologické okénko: Máme tu novou zimu - bílo.
    Zítra hezký den! Pa Jarka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, zelený jazmínový je jeden z mojich najjjj!
      Tak som zvedavá na tú knihu, potom daj vedieť, či je to tá, čo som ti napísala včera. Ja som ju pred rokmi vedela skoro naspamäť, dookola som si ju čítala :-)
      Vraj je u vás už epidémia chrípky, tak naozaj je vhodný zázvor na rôzny spôsob. A blíži sa k nám :-(((
      Je to sranda, týždeň zimy u nás sa strieda s týždňom zimy u vás. Máme týždňové zimy :-)
      Pááá

      Odstrániť
  3. Il ricamo procede meravigliosamente bene. Ottimo lavoro.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Boze, ty jsi byla pilna, co jsem tu nebyla :-)
    xx

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti Radka! A robila som aj pomarančový džem podľa teba, je skvelý!
      Pááá

      Odstrániť
  5. Liebe Daniela,
    welch eine Fleißarbeit dein Rand, ich bewundere dich für deine Ausdauer und freue mich schon darauf zu sehen was da noch so kommen wird.
    Grüß dich ganz lieb
    Deine Sandra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mein liebe Freundin Sandra, vielen Dank!
      Nurdan gemacht ein schönes Design! Ich sticken nur :-)
      Viele Grüße!
      Pááá

      Odstrániť
  6. You are making great progress on the lovely border for your cross stitch.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ty máš vždycky tak pěkné a zajímavé povídání!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivanka, ďakujem ti moc!
      Zaujímali by ma tvoje sušienky s Earl Grey. Ešte som o nich nepočula. Teraz máme s niekoľkými bloger kamarátkami také spoločné popíjanie čajov o piatej :-) Tak preto píšem o čajoch :-)
      Pááá

      Odstrániť
  8. Liebe Daniela,
    der Rand ist wirklich eine Fleissarbeit :))
    Bin schon gespannt, was in die Mitte kommt.
    Liebe Grüße
    Marion

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marion meine liebe , danke! Stickerei ich genießen :-)
      Pááá

      Odstrániť